ضرورت اصلاح نظام آموزشی/ بی‌قانون‌ترین فضای مجازی در ایران

امام جمعه شاهین‌شهر کوتاهی در حوزه آموزش به همراه تهییج از سوی دشمن را دلیل اصلی مخالفت فرزندان با حجاب دانست و گفت: مدیریت نشدن فضای مجازی نیز عامل دیگر این اتفاقات است زیرا این فضا توسط بیگانگان مدیریت می‌شود و آن‌ها نیز به هیچ‌وجه خیر ما را نمی‌خواهند.

حجت‌الاسلام قاسم هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص زمینه‌های آشوب اخیر و نقش دشمنان در این جریان اظهار کرد: موقعیت جغرافیایی کشور ما همواره چشم طمع استکبار و استعمار را به همراه داشته است که نمی‌تواند پیشرفت‌های دولت جدید و امنیت پایدار کشور ما را تحمل کند به همین دلیل حسادت سعودی‌ها، وهابی‌ها، رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها برانگیخته شده است تا فتنه اخیر را در مدت چندین سال برنامه‌ریزی کنند.

وی آشوب‌های اخیر را برنامه‌ریزی شده دانست و افزود: بسیاری از کارهایی که مدعیان حقوق بشر برای فرزندان خود منع می‌کنند، از طریق شبکه‌های رسانه‌ای به فرزندان ما دیکته می‌شود تا به شکل خشن و مخرب وارد میدان شوند، این آموزش خشن برای پر کردن خلأ حمایت نکردن مردم از آشوب‌های خیابانی بود.

امام جمعه شاهین‌شهر غالب مردم را مخالف این آشوب‌ها و نگران آسیب‌های ناشی از آن معرفی کرد و گفت: در فتنه ۸۸ به دلیل میدان‌داری برخی چهره‌ها، جمعیت زیادی حضور پیدا کردند اما در این فتنه و آشوب‌های برنامه‌ریزی شده یک جمع حداقلی به میدان آمدند که جمعیت آنها در کل کشور به حدود ۴۴ هزار نفر می‌رسید که با چاشنی تحریکات زیاد و برانگیختگی شدید احساسات به میدان آمدند تا تخریب‌هایی را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه توسعه و پیشرفت کشورها به منافع طولانی‌مدت نظام سلطه آسیب می‌رساند، خاطرنشان کرد: منافع نظام سلطه در عقب‌افتادگی و وابستگی ملت‌ها است، آن‌ها این مسئله را برنمی‌تابند و این موضعی است که باید امروز باید برای آحاد جامعه توضیح داده شود.

نظام آموزشی نیازمند اصلاح

حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به خلأهای نظام آموزشی کشور ادامه داد: نظام آموزشی کنونی نیازمند اصلاح است زیرا متدین‌پرور نیست در حالی که وظیفه این نظام آموزشی، پرورش دانش‌آموزان و دانشجویان متدین و درجه یک در حوزه تربیت است در این زمینه قصورهای فراوانی انجام شده است.

وی کوتاهی در حوزه آموزش به همراه تهییج از سوی دشمن را دلیل اصلی مخالفت فرزندان با حجاب دانست و گفت: مدیریت نشدن فضای مجازی نیز عامل دیگر این اتفاقات است زیرا این فضا توسط بیگانگان مدیریت می‌شود و آن‌ها نیز به هیچ وجه خیر ما را نمی‌خواهند.

حجت الاسلام هاشمی با انتقاد از وجود بی‌قانون‌ترین فضای مجازی در ایران، ادامه داد: دولت قبل به رهاشدگی این فضا افتخار می‌کرد، در حالی که بسیاری از کشورها فضای مجازی را تحت مدیریت خود نگه می‌دارند.

وی درباره آشوب صورت گرفته در شاهین‌شهر تصریح کرد: به دلیل ضریب نفوذ بالای رسانه‌های معاند، شاهد تحرکات محدودی بودیم که در جریان این تحرکات شیشه‌های چند بانک شکسته شد، این اتفاقات با آموزش‌ها و تحریکات رسانه‌های بیگانه رقم خورد که توسط بزرگ‌ترین و بی‌رحم‌ترین دشمنان ایران اداره می‌شوند و متأسفانه این شبکه‌ها در دسترس نوجوانان است.

کد خبر 611235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.