فضای مجازی؛ مسیری مناسب برای جنگ روانی دشمن

یک کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به ایجاد شکاف بین نسل دهه ۸۰ و ۹۰ با ارزش‌های جامعه گفت: کسانی که از سن ۱۰ سالگی با اینستاگرام رشد کرده‌اند و از فضای مجازی استفاده می‌کردند، چهارچوب‌ها و فضاهایی را انتخاب کرده‌اند که مغایر فضای ارزشی و هنجاری جامعه ما است.

صادق کوشکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص ریشه‌های آشوب اخیر اظهار کرد: فضای مجازی طی ۱۰ سال اخیر در کشور بدون هیچ قانونی فعالیت می‌کرد و از چندین جهت روی چنین آشوب‌هایی تأثیر گذاشته است ازجمله اینکه زندگی و ارزش‌هایی که در اینستاگرام و دیگر فضاهای مجازی موجود است، با ارزش‌ها و هنجارهای جامعه ما تضاد جدی دارد.

وی با اشاره به ایجاد شکاف بین نسل دهه ۸۰ و ۹۰ با ارزش‌های جامعه افزود: کسانی که از سن ۱۰ سالگی با اینستاگرام رشد کرده‌اند و از فضای مجازی استفاده می‌کردند، چهارچوب‌ها و فضاهایی را انتخاب کرده‌اند که مغایر فضای ارزشی و هنجاری جامعه ما است.

این کارشناس مسائل سیاسی فضای مجازی فاقد مدیریت و بدون قانون را مسیر مناسبی برای جنگ روانی سعودی‌ها، صهیونیست‌ها و منافقین در کشور دانست و گفت: این جنگ روانی موجب تحریک بخش‌هایی از جامعه می‌شود، به ویژه بخش‌هایی که با چهارچوب‌های هنجاری نظام تضاد دارند و آن‌ها را تحریک به شورش و آشوب در کشور می‌کنند.

کوشکی با اشاره به ضعف جدی رسانه‌های داخلی و رسانه ملی تاکید کرد: این ضعف باعث جلب توجه بخش‌هایی از جامعه به سوی رسانه‌های بیگانه شد که این رسانه‌ها به‌طورجدی سیاست‌های دشمنان ما را پیاده و فضاهای مسموم رسانه‌ای را به ذهن بخشی از جامعه ما ارائه می‌کنند.

وی ادامه داد: ضعف سازمان‌های مانند آموزش و پرورش، وزارت علوم و سازمان تبلیغات و حوزه‌های علمیه باعث شده است که نتوانیم ارزش‌ها و فرهنگ‌های دینی و ایرانی را به نسل‌های جدید آموزش دهیم و همه این‌ها بستری را فراهم کرد تا شاهد چنین آشوبی در کشور باشیم.

کد خبر 611228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.