لزوم برخورد کمیته انضباطی دانشگاه با حرمت‌شکنان

جانشین فرمانده بسیج دانشجویی دانشگاه شریف با بیان اینکه بسیج دانشجویی مخالف برخورد نیروهای امنیتی در دانشگاه است، گفت: سازوکار برخورد دانشگاه باید فعال باشد، همچنین مطالبه قطعی ما برخورد شدید کمیته انضباطی دانشگاه با حرمت‌شکنان است.

علی فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص وقایع اخیر دانشگاه شریف اظهار کرد: در دو هفته اخیر چهار تجمع صورت گرفت و حوادث داخل دانشگاه شریف در این ایام نیز کم نبود همچنین یک تحصن جدا از تجمعات برگزار شد تا اینکه بیست‌وهشتم شهریورماه تجمعی با فراخوان انجمن اسلامی دانشگاه انجام و عبور شعار آنها از برخی خطوط قرمز باعث تقابل با دانشجویان انقلابی دانشگاه شد.

وی با اشاره به برگزاری یک تجمع ناشناس در دوم مهرماه مقابل سردر دانشگاه افزود: از روز دوم مهرماه شعارهای حرمت‌شکنانه در دانشگاه شریف شروع شد، دو روز بعد چهار نفر به عنوان لیدر این تجمع شناسایی و به وزارت اطلاعات فراخوانده شدند، همزمان نیز تعدادی از دانشجویان در بیرون دانشگاه و خیابان‌های اطراف دستگیر شده بودند و این مسئله باعث اعتراض برخی از دانشجویان شد.

جانشین فرمانده بسیج دانشجویی دانشگاه شریف شنبه هفته گذشته _نهم مهرماه_ را زمان آغاز اعتصاب در این دانشگاه دانست و گفت: گروهی از دانشجویان در دانشکده‌ها اعتصاب کردند و سر کلاس حاضر نشدند همچنین با تمسخر و درگیری مانع حضور برخی دانشجویان در کلاس می‌شدند، دهم مهرماه و در تجمع چهارم نیز بنای این دانشجویان بر ادامه تحصن بود اما تعداد آنها کمتر و کلاس‌ها نیز برگزار شد.

وی با اشاره به بازتاب پررنگ‌تر تجمع دهم مهرماه در رسانه‌ها ادامه داد: دانشجویان بسیجی قرار نبود به این تجمع ورود کنند اما با تند شدن شعارها درگیری آغاز شد، پس از اذان مغرب جمعیت کم‌کم به سوی درِ شمالی دانشگاه حرکت کردند که نیروهای امنیتی اجازه خروج به دانشجویان را ندادند و در اولین رویارویی شعارهای تندی توسط دانشجویان سر داده شد.

فلاحی این درگیری را موجب حضور دو الی سه ساعته دانشجویان در دانشگاه دانست و تاکید کرد: پس از آن تعدادی از دانشجویان با سپر انسانی اساتید از دانشگاه خارج شدند و به پردیس شمالی دانشگاه رفتند، چند ساعت بعد خبر رسید که وزیر علوم از درِ شمالی وارد دانشگاه شده و با دانشجویان گفت‌وگو کرده است، با تلاش وی اجازه خروج دانشجویان صادر شد تا به خوابگاه برگردند.

وی با اشاره به فحاشی‌های اتفاق افتاده توسط برخی دانشجویان دانشگاه شریف گفت: هیچ‌یک از اساتید دانشگاه این فحاشی‌ها را تأیید یا حمایت نکردند بلکه برخی از آنها با وجود همراهی مقطعی با دانشجویان، هتک حرمت‌ها را محکوم کردند.

جانشین فرمانده بسیج دانشجویی دانشگاه شریف با بیان اینکه بسیج دانشجویی مخالف برخورد نیروهای امنیتی در دانشگاه است، اظهار کرد: سازوکار برخورد دانشگاه باید فعال باشد، همچنین مطالبه قطعی ما برخورد شدید کمیته انضباطی دانشگاه با حرمت‌شکنان است تا دیگر شاهد این چنین اتفاقات در دانشگاه شریف نباشیم.

وی افزود: اتفاق تلخ دیگری که رقم خورد این بود که اطلاعات شخصی برخی دانشجویان توسط حرمت‌شکنان منتشر شده است و این به منزله یک تهدید به‌شمار می‌آید که به طور حتم پیگیری خواهد شد.

کد خبر 611186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.