دانشگاه محل تبیین، گفت‌وگو و عقلانیت است

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه اصفهان گفت: همواره قشر دانشجو و دانشگاهیان را به‌عنوان جامعه آرمان‌خواه و مطالبه‌گر می‌شناسند، بنابراین ساحت دانشگاه محل تبیین، گفت‌وگو و عقلانیت است.

امیرحسین هادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص ناآرامی‌های اخیر دانشگاه اصفهان اظهار کرد: برای تحلیل فضای ملتهبی که در دانشگاه‌ها ایجاد شد و ریشه‌یابی آشوب‌های خیابانی، باید به گفتمان و نوع تحرکات لیدرهای این جریان دقت کرد که پروژه خشونت‌گرای تحریف مفهوم انقلاب، به نیت نهضت‌زدایی از جمهوری اسلامی و اعتبارزدایی از تعابیر و مفاهیمی همچون انقلاب اسلامی و حکومت مردم‌سالار دینی دنبال می‌کند.

وی با اشاره به استفاده ضدانقلاب از تمام ظرفیت رسانه‌ای خود برای القای یک حرکت جمعیتی و تعابیر کاذبی چون خیزش و انقلاب افزود: شاهد این ادعا آن است که در فضای مجازی، جمهوری اسلامی روزی چندین‌بار توسط این متوهمان سقوط می‌کند، در حقیقت هدف این جریان نه‌تنها اعتراض به مرگ مهسا امینی نیست، بلکه مسائل کلان‌تری چون آزادی و حجاب و پوشش در جمهوری اسلامی هم دستاویزی شده که از طریق آن نظام را به چالش بکشانند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه اصفهان فعال کردن گسل‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را راهکار این جریان برای درگیر کردن حاکمیت به ابعاد مختلفی از جنگ هیبریدی دانست و گفت: اگر ریشه تمام این طراحی‌ها و سناریوچینی‌ها را دشمنی ساختارمند بر ضدحاکمیت جمهوری اسلامی و اقتدار ملی ندانیم، به این نتیجه ختم خواهد شد و در این برهه‌هاست که جای خالی فرهنگ اعتراض صحیح و قانونمند احساس می‌شود.

وی این خلأ، را باب مفتوحی برای به هم فشرده شدن دندان‌های دشمنان از خشم بر ضد انقلاب، امام و همه این آرمان‌ها دانست و یادآور شد: با توجه به اینکه قشر دانشجو و دانشگاهیان را به عنوان جامعه آرمان‌خواه و مطالبه‌گر می‌شناسند و ساحت دانشگاه محل تبیین، گفت‌وگو و عقلانیت است، در هفته گذشته شاهد غلبه فضایی به‌شدت رادیکال در سطح دانشگاه بودیم.

هادی با اشاره به حرمت‌شکنی برخی دانشجویان ادامه داد: از هتاکی به مقدسات دینی و ملی گرفته تا سلب‌کردن حق تحصیل دانشجویان، نا امن کردن محیط علمی، کتک‌کاری با همکلاسی‌ها و حتی به آتش‌کشیدن نمایشگاه منسوب به شهدا، بنابراین بعید می‌دانم به چنین افراد معلوم‌الحالی بتوان نام مقدس دانشجو و نخبه علمی را نسبت داد.

وی با تاکید بر اینکه دود این هوچی‌گری‌ها و تشنجات و تعطیلی مستمر کلاس‌ها، در وهله اول به چشم خود دانشجو و خانواده‌ها خواهد رفت، افزود: حقیقت امر آن است که اصلاح روندهای اشتباه، با انتقاد صحیح ایجاد می‌شود و رادیکالیزه شدن جو دانشگاه، تنها باعث به انحراف کشیده شدن خواسته‌ها و مطالبه‌گری‌ها از مسیر درست خود خواهد شد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه اصفهان تصریح کرد: جریان طرفدار انقلاب و عقلانیت، در رویارویی با این شرایط باید به‌دنبال ایجاد یک فضای منطقی و گفت‌وگو محور باشد و هرگونه رفتار خارج از قانون و اخلاق مانند چاقویی است که به سوی خود حواله می‌کنیم.

وی با اشاره به فعال شدن حلقه سخت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل از ابتدای شروع درگیری‌ها برای رویارویی عقلانی با این مسئله گفت: در حال تمهید کرسی‌های آزاداندیشی هستیم و مسئولان دانشگاه نیز وظیفه دارند که این فضا را به گونه‌ای مدیریت کنند که کلاس‌های تعطیل‌شده، جبران شود، و امنیت و آرامش ضربه‌خورده، ترمیم یابد و تقابل و دوقطبی سرد ایجاد شده بین دانشجویان، به محیط گرم و تعاملی تغییر یابد همچنین باید با خاطیان و ساختارشکنان قانون‌گریز و اغتشاشگر برخورد سلبی لازم صورت گیرد.

کد خبر 611177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.