احیای دوباره لیونل مسی، بازیکنی که همه دوستش دارند!

لیونل مسی ۳۵ساله که در نخستین فصل حضورش در فرانسه، تمام‌شده به نظر می‌رسید، اکنون قرار است جایگاه خود را به‌عنوان بهترین بازیکن جهان پس بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لیونل مسی ۳۵ ساله که در نخستین فصل حضورش در فرانسه تمام شده به نظر می‌رسید، اکنون قرار است جایگاه خود را به عنوان بهترین بازیکن جهان پس بگیرد.

درست قبل از شروع بازی فصل گذشته پاری‌سن‌ژرمن در لیگ یک با بوردو در پارک دوپرنس، اتفاق خارق‌العاده‌ای رخ داد. نام لیونل مسی زمانی که ترکیب تیم توسط گوینده ورزشگاه خوانده شد، هو شد.

هواداران PSG البته مسی را به خاطر انتقادات خاص از خود جدا نکردند. نیمار حتی پس از زدن گل دوم در برد سه برصفر نیز، هو شد. برای هواداران ناراضی، این برزیلی نماد واقعی همه چیزهایی بود که در PSG اشتباه بود.

باشگاه پایتخت‌نشین ممکن است به سمت یک قهرمانی دیگر در لیگ یک حرکت کرده باشد، اما پس از اینکه توسط رئال مادرید از اروپا حذف شد، دوباره مورد تمسخر دنیای فوتبال قرار گرفت، پس از تسلیم شدن تکان دهنده تیمی که چنین گران قیمت جمع شده بود، این اتفاق نامناسب بود.

رؤیای پاریس با افزودن مسی به خط حمله‌ای که نیمار و کیلیان امباپه را در خود جای داد، برای اولین بار قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا بود. در عوض، فقط شرمندگی بیشتری ایجاد کرد.

هواداران مطمئناً معتقد نبودند مسی عامل مشکلات پی‌اس‌جی باشد، اما او یکی از دلایل بود، البته تا جایی که مسائل به او مربوط می‌شد. او مطمئناً در بهترین حالت خود مقابل مادرید نبود. هیچ دریبل خیره کننده یا پاس دقیقی وجود نداد. با این حال، چیزی که هواداران PSG واقعاً از آن ناراحت بودند، فرم بد او بود، گویی انگار در زمین وجود نداشت.

ژروم روتن هافبک سابق پاریس در گفت‌وگو با رسانه RMC عصبانی شد و گفت: «مسی در زمین راه می‌رفت؛ لوکا مودریچ او را در جیب خود گذاشته بود. می‌ترسم درمورد مسی به عنوان یک کلاه‌بردار صحبت کنم، اما این واقعیت است.»

چنین صحبت‌هایی ممکن است توهین‌آمیز به نظر برسد، اما برنده هفت بار توپ طلا، فصل گذشته به شکل غیرقابل انکاری دچار سقوط شده بود.

او قبل از شروع سال، تنها یک گل در لیگ یک به ثمر رساند؛ او کار را با شش گل به پایان رساند. مسی از فصل ۲۰۰۵-۲۰۰۶، زمانی که هنوز ۱۸ سال داشت و به‌تازگی وارد تیم اصلی بارسلونا شده بود، گل‌های کمی در لیگ به ثمر نرسانده بود. مسی تمام شده به نظر می‌رسید، اما در واقعیت فقط از نظر جسمی و روحی خسته بود.

احیای دوباره لیونل مسی؛ او بازیکنی است که همه دوستش دارند!

برای شروع، تابستان مسی خسته بود. پس از قهرمانی او در کوپا آمریکا با آرژانتین، اتفاق تلخ خروج او از بارسلونا رخ داد. هر دو سمت، باعث اشک ریختن شدند، اما به دلایل بسیار متفاوت.

کسب افتخار ملی، نشان دهنده آزادی برای او بود، حذف ناکامی‌ای که مسی سال‌ها بر دوش داشت. هنگامی که او در شب ۱۰ ژوئیه ۲۰۲۱ در زمین چمن ماراکانا قهرمانی را جشن گرفت، شادی زیادی برای او وجود داشت و باعث تسکین ناراحتی جدایی او از بارسلونا شد.

این یک پایان خوش به نظر می‌رسید. خروج او از بارسلونا اما چیزی جز این بود. این بار وقتی اشک‌ها سرازیر شد، مسی ویران شد و در حالت ناباوری به نظر می‌رسید. همان‌طورکه لوئیس سوارز درباره هم‌تیمی سابق و دوست نزدیک خود گفت: «لئو رنج زیادی کشید. هرگز ندیده بودم مسی مثل گریه کردن او [در آخرین کنفرانس مطبوعاتی] در بارسلونا گریه کند؛ این جدایی به او صدمه زد.»

علاوه بر این، این واقعیت که همه چیز به سرعت اتفاق افتاد او را در بهت فرو برد. انتقال او به پاری سن ژرمن تنها دو روز پس از خداحافظی او از نیوکمپ، تأیید شد و به سختی فرصتی برای ترک بارسلونا، خانه‌اش برای دو دهه حضور، پیش از شروع یک زندگی جدید در یک مکان جدید، به او داد.

پس اینکه مسی برای اقامت در پاریس وقت صرف کرد، اصلاً تعجب‌آور نیست. شکار خانگی ممکن است برای مولتی‌میلیونرها تجربه لذت‌بخش‌تری باشد، اما وفق پیدا کردن آن‌ها با شرایط جدید، بیش از آن چیزی که او یا شریک زندگی‌اش آنتونلا روکوزو انتظار داشتند، طول کشید. در نتیجه خانواده مسی در نهایت به مدت شش هفته در یک هتل زندگی کردند که ایده هیچ کس سرگرم کننده و جالب نیست، صرف نظر از اینکه محیط اطراف چقدر می‌تواند مجلل باشد.

احیای دوباره لیونل مسی؛ او بازیکنی است که همه دوستش دارند!

این شماره ۱۰ آرژانتینی اعتراف کرد: «بچه‌ها نمی‌توانستند بیشتر از این، شرایط را تحمل کنند. اولین بازی مسی برای پاریس نیز به تعویق افتاد. قابل درک است که او پس از قهرمانی با آرژانتین، هنوز ریکاوری نکرده بود، بنابراین در دو بازی اول فصل پاری سن ژرمن غایب بود. مسی هنوز مشغول آماده‌سازی خود بود که از ناحیه پا آسیب دید. در پایان ماه اکتبر، مسی همچنان در تلاش بود تا با هر شرایطی بازی کند.

مسلماً نبوغ او در محیط آشنای لیگ قهرمانان اروپا، به‌یادماندنی‌ترین اتفاق در برابر منچسترسیتی بود، اما تطبیق با لیگ یک به طرز شگفت‌آوری مشکل‌ساز بود. مسی به اسپورت توضیح داد: در اسپانیا همه تیم‌ها سعی می‌کنند خیلی درگیرانه بازی کنند و اگر خوب پرس نکنید، توپ را از شما دور می‌کنند. «لیگ یک فرانسه‌، لیگ فیزیکی‌تر است که در آن بازی‌ها را به شدت رقابت می‌کنند؛ جایی که بازی‌های رفت و برگشت زیادی وجود دارد وبازیکنان قوی و سریع هستند، از نظر فیزیکی تغییرات زیادی دارد.»

مسی به طور مشهودی با آسیب‌های خفیف که به وضوح به حضورنیافتن او در پیش‌فصل مرتبط بود، غایب بود. بهبود قابل توجهی در بازی او در نیم‌فصل دوم، وجود داشت اما یک دوره پرتلاطم برای PSG با تلخی به پایان رسید. آن‌ها ممکن است عنوان قهرمانی را کسب کرده باشند اما حمایت بسیاری از هواداران خود را از دست دادند.

واضح بود که تغییرات قابل توجهی در ترکیب لازم است و مسی از جمله کسانی بوده که از آن‌ها بهره برده است. تصمیم برای اخراج لئوناردو به عنوان مدیر ورزشی، از نظر هواداران مدت‌ها دیر شده تلقی می‌شد و معتقد بودند که این مرد برزیلی، نه تنها مسئول خریدهای ضعیف، بلکه از بین بردن فرهنگ قهرمانی در باشگاه است. لئوناردو مائوریسیو پوچتینو را سرمربی کرد، اما این سرمربی آرژانتینی به طور غیرقابل انکاری، ضعیف کار کرد و جدایی او اجتناب‌ناپذیر بود. استخدام کریستوف گالتیه مطمئناً حرکتی الهام‌بخش به نظر می‌رسد، چراکه پاری سن ژرمن درحال‌حاضر در تمام رقابت‌ها شکست نخورده است.

علاوه بر این، سرمربی سابق نیس قبلاً رابطه خوبی با مسی برقرار کرده است. این دو هر روز در مورد آمادگی فوق‌ستاره آرژانتینی، موقعیت او و برنامه‌های بازی با حریفان آینده، صحبت می‌کنند.

احیای دوباره لیونل مسی؛ او بازیکنی است که همه دوستش دارند!

مسی، گالتیه و تیم مربیگری‌اش را با درک تاکتیکی خود از بازی، غافلگیر کرده است، اما مسلماً آنها از نحوه آغاز فصل جدید توسط لئو مسی، بیشتر متعجب شده‌اند. در طول پنجره نقل و انتقالات ترس فزاینده‌ای وجود داشت که خروج دو دوست نزدیک مسی، آنخل دی‌ماریا و لئوناردو پاردس، باعث شود که این مرد درون‌گرا، بدنام بیشتر در خود فرو برود. با این حال مسی با طرز فکری کاملاً متفاوت، فصل را با PSG شروع کرده بود. او مصمم بود که بدرخشد و پاریس را مانند خانه خود بداند.

مسی به رسانه استارپلاس توضیح داد: از نظر بدنی احساس خوبی دارم زیرا امسال توانستم یک پیش‌فصل بسیار خوب انجام دهم، بنابراین شروع این فصل به روشی متفاوت، ضروری بود.

گالتیه هر روز شاهد هر دو مورد بوده استو فاش می‌کند که مسی یکی از دلایل اصلی لذت بردن او از رفتن هر روز صبح به سر کار است. مربی گفت: «لئو همیشه در تمرینات شرکت می‌کند، لبخند می‌زند، او با هم‌تیمی‌هایش تعامل دارد و الهام‌بخش بازیکنان ما است. او نمونه‌ای از یک ستاره را نشان می‌دهد که باید توسط سایران هم دنبال شود. فکر می‌کنم او خوشحال است و وقتی لئو لبخند می‌زند، تیم لبخند می‌زندغ او مورد علاقه و تحسین همسالانش است.»

به همین دلیل او ثابت کرده که یک عضو ارزشمند در تیم است، شخصیتی آرام اما جذاب که می‌تواند تنش را در اتاق رختکن کم کند. درواقع، در شروع فصل به نظر می‌رسید که اختلافات بین نیمار و امباپه به نقطه جوش رسیده است، با این حال، با اینکه روابط این زوج تیره است، مسی به پر کردن شکاف بین این دو نفر، با شخصیت مثبت خود کمک کرده است.

او البته مدت‌ها با نیمار دوست بود. با این حال، مسی دوستی عالی با امباپه برقرار کرده و هرگز فرصتی برای تمجید از مهاجم فرانسوی را از دست نداده است. بنابراین در حالی که ممکن است براساس یک اتحاد شکننده بنا شود، خط حمله سه نفره پرافتخار PSG، در نهایت به نظر می‌رسد که به وعده بزرگ خود عمل می‌کند و نیمار و مسی هر دو از رنسانس در این فصل لذت می‌برند. جام جهانی به وضوح ذهن آن‌ها را مشغول کرده است. مسی اعتراف کرده که در حال شمارش معکوس برای آخرین حضورش در این مسابقات است.

PSG مطمئناً از این موضوع آگاه خواهد بود، اما مطمئناً مشکلی نخواهد داشت زیرا آن‌ها از مزایای داشتن یک مسی فوق‌العاده متمرکز روی بازی‌ها، خود بهره می‌برند. او در این فصل، هشت گل به ثمر رسانده و به همین تعداد هم پاس گل داده است، درحالی‌که هیچ بازیکنی در لیگ‌های «پنج بزرگ» اروپا بیشتر از او دریبل زده نزده است. لئو با ۵۳، ۱۵ دریبل، بیشتر از وینیسیوس جونیور این کار را انجام داده است. در نتیجه، هدف کامپوس درحال‌حاضر این است که این فوق‌ستاره را به یک قرارداد جدید پایبند کند. همان‌طورکه GOAL در اوایل این هفته فاش کرد، پاری سن ژرمن مایل است قرارداد مسی را تا سال ۲۰۲۴ با گزینه یک سال دیگر تمدید کند.

مطمئناً این امکان وجود دارد که او انتخاب کند که در پارک دو پرنس بماند، مخصوصاً حالا که بالاخره در داخل و خارج از زمین با اوضاع وفق پیدا کرده است. برخلاف گزارش‌های اخیر از اسپانیا و آرژانتین، مسی با پیوستن به بارسلونا در تابستان آینده موافقت نکرده است. هیچ‌کس انتظار ندارد که تا پس از جام جهانی، مسی درباره آینده خود تصمیمی بگیرد. درحال‌حاضر، او صرفاً از رنسانس خود لذت می‌برد، همان‌طورکه ستاره‌های PSG هستند.

درواقع هفته گذشته از «گالتیه» پرسیده شد که آیا مسی احیا شده است و می‌تواند جایگاه خود را به‌عنوان بهترین بازیکن جهان پس بگیرد؟

او پاسخ داد: «اگر در فرم فوق‌العاده‌ای باقی بماند، بله؛ او آمادگی جسمانی دارد و خوشحال است و زمانی که لئو خوشحال است، عالی بازی می‌کند. فصل گذشته شاید بدترین فصل دوران درخشان مسی باشد، اما این می‌تواند یکی از بهترین‌های او باشد. بعید است او اعدادی را که در بهترین سال‌های حضورش در بارسلونا دیده‌ایم، تکرار کند، اما با توجه به اینکه آرژانتین یکی از مدعیان قهرمانی در جام جهانی است و پاری سن ژرمن به نظر برنده بالقوه لیگ قهرمانان اروپا است، فصل ۲۰۲۲-۲۳ برای لئو به‌یادماندنی است. البته نکته اصلی این است که او دوباره از فوتبالش لذت می‌برد. او شبیه نسخه قدیمی خود است. فرم بد فصل گذشته از بین رفته و لیونل مسی واقعی بازگشته است.»

کد خبر 611139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.