توجه به استانداردهای دانشگاه‌های ایران بر مبنای شاخص‌های بین‌المللی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دیپلماسی علمی و فناوری را در کانون توجه قرار دادیم، گفت: تلاش می‌کنیم استانداردهای دانشگاه‌های ایران بر مبنای شاخص‌های بین‌المللی باشد.

به گزارش ایمنا، محمدعلی زلفی‌گل در جشنواره تقدیر از دانشجویان نمونه بین‌المللی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور با بیان اینکه در حال حاضر سه میلیون ۲۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل هستند، اظهار کرد: پیش از انقلاب، دوره دکتری در ایران تدریس نمی‌شد، اما در حال حاضر، سالانه حدود ۲۰ هزار دانشجو در مقطع دکتری فارغ‌التحصیل می‌شوند، همچنین حدود ۷۰۰ هزار دانشجوی ارشد سالانه فارغ‌التحصیل می‌شوند.

وی با بیان اینکه تعداد ۷۸ هزار سند علمی در سال گذشته میلادی توسط ایران منتشر شد، گفت: بخشی از مقالات با مشارکت اساتید و محققان کشور خارجی منتشر شد که این موضوع حاکی از آن است که پژوهشگران دیگر کشورها می‌خواهند با ایران همکاری کنند.

وزیر علوم با بیان اینکه ۴۰۰ نمایه ایرانی در سطح بین‌المللی داریم، گفت: تلاش می‌کنیم که استانداردهای دانشگاه‌های ایران بر مبنای شاخص‌های بین‌المللی باشد، البته فارغ‌التحصیلان ایرانی به راحتی می‌توانند در دانشگاه‌های دیگر پذیرفته می‌شوند؛ همچنین دانشجویان بین‌المللی می‌توانند به راحتی در دانشگاه‌های خارجی پذیرش بگیرید.

وی با بیان اینکه از دانشجویان بین‌المللی می‌خواهم که از علم خود برای رسیدن به اهداف استفاده کنند، تصریح کرد: بر این باور هستیم که خداوند، قدرت و علم مطلق است؛ هر انسان سه پدر و مادر دارد، یکی پدر و مادری که انسان را به دنیا می‌آورند. دوم، پدر و مادر که به ما آموزش می‌دهند و سوم کسانی که موجب ازدواج می‌شوند.

منبع: ایسنا

کد خبر 611134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.