تعداد مسکن‌های ساخته‌شده در دولت سیزدهم بسیار محدود است

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان گفت: تا امروز تنها آمارهایی درخصوص تأمین زمین برای طرح اقدام ملی مسکن منتشر شده است. به نظر می‌رسد گزارش‌هایی که برای ساخت واحدها منتشر شده، بیشتر شامل واحدهای باقی‌مانده از پروژه مسکن مهر یا واحدهایی که در قالب اقدام ملی مسکن در سال ۹۷-۹۸ برنامه‌ریزی شد، است.

فرشید پورحاجت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: دولت برای ساخت چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال برنامه‌ریزی کرده است؛ در این مدل، زمین را فراهم کرده و اشخاصی که سوابقی در حوزه ساخت و ساز مسکن دارند به عنوان مجری و پیمانکار در این پروژه‌ها با دولت همکاری می‌کنند.

وی افزود: برای طرح اقدام ملی مسکن، دولت سیزدهم بنیاد مسکن و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) را به عنوان کارگزار در نظر گرفته است. به عبارتی وزارت راه و شهرسازی به جای آنکه با انبوه‌سازان و بخش خصوصی به تفاهم کلی برسد و در این بخش هدایت پروژه‌ها را برعهده داشته باشد، آن را به دو ارگان دولتی محول کرده است.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان گفت: تا امروز تنها آمارهایی درخصوص تأمین زمین برای طرح اقدام ملی مسکن منتشر شده است. به نظر می‌رسد گزارش‌هایی که برای ساخت واحدها منتشر شده، بیشتر شامل واحدهای باقی‌مانده از پروژه مسکن مهر یا واحدهایی که در قالب اقدام ملی مسکن در سال ۹۷-۹۸ برنامه‌ریزی شد، است و پروژه جدیدی در دولت سیزدهم به جز چند استان و به تعداد محدود پنج تا ۱۰ هزار واحد به مرحله اجرا نرسیده است.

وی درخصوص راه‌اندازی صندوق املاک و مستغلات در بورس، اظهار کرد: هر ابزار مالی که در بورس تعریف می‌شود، اگر به انحراف نرود تأثیر مثبتی برای تأمین نقدینگی در بازار مسکن برای پروژه‌های ساخت‌وساز خواهد داشت.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان خاطرنشان کرد: صندوق‌های دیگری نیز وجود داشت که از جمله آن می‌توان به صندوق شرکت‌های سرمایه‌گذاری بانک مسکن اشاره کرد.

کد خبر 610991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.