تاکسیرانی با تاکسی‌های غیرفعال در سطح شهر برخورد کند

عضو شورای اسلامی شهر کرمان با بیان اینکه تاکسیرانی باید با تاکسی‌های غیرفعال در سطح شهر برخورد کند، گفت: ۲۵۰۰ تاکسی در سطح شهر کرمان به شهروندان خدمات ارائه نمی‌دهد و غیرفعال است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح‌الله مویدی امروز _دوشنبه هجدهم مهرماه_ در شصت و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره به اینکه ۴۵۰۰ تاکسی در شهر کرمان وجود دارد که از یارانه‌های دولتی و سهمیه بنزین مشخص استفاده می‌کنند، اظهار کرد: از این تعداد تاکسی تنها کمتر از دو هزار مورد در خط‌وط فعال هستند و فعالیت سایر تاکسی‌ها مشخص نیست.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از تاکسی‌ها برای رفع مشکلات سرویس‌های مدارس، ادامه داد: تعدادی از تاکسی‌ها باید وقت خود را صرف سرویس‌دهی به مدارس کنند، این در حالی است والدین از نبود سرویس مدارس ناراضی هستند و این ظرفیت وجود دارد که از ظرفیت تاکسی‌هایی که در سطح شهر خدماتی ارائه نمی‌دهند و تعداد آن‌ها به ۲۵۰۰ دستگاه می‌رسد، استفاده شود.

سعید شعرباف، شهردار کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه رانندگان تاکسی به ویژه افرادی که از تاکسی‌های خود استفاده نمی‌کنند، از خدمات بیمه‌ای بهره می‌برند، افزود: لغو بیمه تاکسیرانان غیرفعال یکی از راهکارهای رفع این مشکل است و باید فهرست تاکسی‌های غیرفعال ارائه شود.

وی تصریح کرد: لازم است از اطلاعات مربوط به تاکسی‌داران غیرفعال که از بیمه استفاده می‌کنند، آماری تهیه شود، چرا که امکان ابطال بیمه این افراد وجود دارد و این بیمه به افراد متقاضی ارائه شود تا جایگزین تاکسی‌های غیرفعال شوند.

منصور ایرانمنش، عضو شورای اسلامی شهر کرمان نیز با اشاره به وضعیت سرویس‌دهی مدارس و ترافیک سطح شهر، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد اتوبوس‌های فعال در سطح شهر کرمان نسبت به تقاضا به ویژه در محله‌های حاشیه شهر کم است.

وی با بیان اینکه با توجه به بازگشایی مدارس احداث پل‌ها حائز اهمیت است، گفت: پل عابرپیاده روبه‌روی شهرک شهید همت نیازمند پیگیری است، زیرا در صورت نبود پل، دانش‌آموزان باید از عرض بزرگراه عبور کنند.

کد خبر 610990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.