رایگان‌سازی حمل‌ونقل عمومی در مالت

مالت، یکی از آخرین کشورهای اروپایی در زمینه رایگان‌سازی حمل‌ونقل عمومی بوده است که به‌تازگی کرایه استفاده از خودروهای عمومی را برای شهروندان خود به طور قابل‌توجهی کاهش داده یا رایگان کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مردم مالت از یکم ماه اکتبر ۲۰۲۲ به طور رایگان از خدمات اتوبوس‌رانی بهره‌مند شده‌اند که البته سه خط اتوبوس تندرو و چند مسیر دیگر از این قانون مستثنی شده است. شهروندان مالت همچنان باید از کارت اتوبوس دیجیتالی خود برای سوار شدن به وسایل نقلیه استفاده کنند تا از طریق آن، رانندگان از تعداد مسافران برای ارزیابی کلی کاربران وسایل نقلیه عمومی آگاه شوند. افرادی که از داشتن کارت دیجیتالی برخوردار نیستند باید کرایه را به ازای استفاده از وسایل نقلیه عمومی بپردازند.

دریافت کارت دیجیتالی از طریق ثبت‌نام اینترنتی ممکن می‌شود و هزینه‌ای ۱۵ یورویی را برای کاربران در پی دارد. به همین دلیل، نه‌تنها شهروندان مالت بلکه گردشگران نیز می‌توانند به تهیه این کارت بپردازند تا از خدمات خود هنگام سفر به این جزیره مدیترانه‌ای بهره‌مند شوند.

رایگان‌سازی حمل‌ونقل عمومی در مالت

وزیر حمل‌ونقل عمومی مالت ادعا کرده است که به طور اتفاقی ناظرانی وارد اتوبوس‌های عمومی می‌شوند که می‌توانند از طریق دستگاه‌های دیجیتالی خود مطمئن شوند کدام مسافران از کارت خود استفاده کرده‌اند و چه کسانی دارای کارت نیستند. افرادی که به طور غیرقانونی، یعنی بدون داشتن کارت یا پرداخت کرایه از اتوبوس‌ها استفاده کنند، موظف به پرداخت جریمه ۵۰ یورویی خواهند بود.

دولت مالت امیدوار است که ارائه خدمات جدید اتوبوس‌رانی به افزایش گرایش مردم به استفاده از این خودروها کمک کند و به سطح دوران ماقبل انتشار ویروس کرونا برساند.

هزینه حمل‌ونقل عمومی در سایر کشورهای اروپایی

پس از شیوع بیماری کووید -۱۹، مدیران در بسیاری از کشورهای اروپایی نظیر اسپانیا و آلمان هزینه استفاده از وسایل نقلیه عمومی را رایگان کردند یا به طور قابل‌توجهی کاهش دادند تا به حداقل رسیدن گرایش مردم به استفاده از این خودروها را در پی انتشار کرونا جبران کنند. این در حالی است که پیش از شیوع بیماری کووید -۱۹ نیز هزینه تردد از طریق وسایل نقلیه عمومی در بسیاری از کشورهای اروپا نظیر لوکزامبورگ و استونی رایگان شده بود تا استفاده از خودروهای شخصی به حداقل برسد.

رایگان‌سازی حمل‌ونقل عمومی در مالت

کد خبر 610984

برچسب‌ها