به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاعرسانی شهرداری تهران، سیدرضا مفیدی با اشاره به پیشنهاد ستاد معاینه فنی شهر تهران درباره ارتقای اثربخشی معاینه فنی در ایمنی خودروها و کاهش آلایندههای محیط زیست، اظهار کرد: ضوابط حملونقل، ترافیک و سلامت خودروها در بسیاری از کلانشهرها و پایتختهای جهان، ضوابط ویژه و خاص مربوط به هر شهر است؛ برای مثال در شهری نظیر شانگهای چین، ضوابط شمارهگذاری خودرو مخصوص شانگهای است و خودرویی با شماره پکن که پایتخت بشمار میرود، برای ورود به معابر، بزرگراهها و تونلهای شانگهای با محدودیتهای تردد یا عوارض روبهرو است.
وی با تأکید بر اینکه برای رفع مشکلات هر کلانشهر باید راه حل خاص همان کلانشهر مدنظر باشد، افزود: پیشنهاد ستاد معاینه فنی به معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری تهران ارسال شد و سپس با موافقت معاون شهردار، این طرح به شورای حملونقل و ترافیک شهر تهران تقدیم شد.
مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهرداری تهران با بیان اینکه این طرح در جلسه آینده شورای حملونقل و ترافیک شهر تهران مورد بررسی قرار خواهد گرفت، اظهار امیدواری کرد: با حمایت مدیریت شهری، پلیس راهور و استانداری طرح پیشنهادی به نتیجه برسد.
وی با اشاره به اینکه گواهی معاینه فنی صادره از طریق سامانه سیمفا مراکز معاینه فنی در سراسر کشور معتبر بوده است و به نحوی مسئولیتها در تمام مراکز معاینه فنی کشور به صورت یکسان لحاظ شده است، گفت: وزارت کشور میخواهد که این فرصت را برای تمام مراکز معاینه فنی کشور به صورت یکسان لحاظ کند، اما بدون تردید ایجاد و توسعه و مأموریت مراکز معاینه فنی با هدف مشخصی از ۲۰ سال گذشته انجام شده است و ملاحظات کسب و کار نباید لطمهای به این خدمات وارد کند.
مفیدی با اشاره به تقسیمبندی طرح پیشنهادی ارتقای اثربخشی معاینه فنی در ایمنی خودروها و کاهش آلایندههای محیط زیست در سه فاز، گفت: هسته مرکزی شهر تهران مورد هدف قرار داده شد که در حال حاضر موضوع معاینه فنی برتر برای آن مطرح شده است، لذا باید در مدت زمان شش ماه بتوانیم این الزام را برای دریافت معاینه فنی خودروهای پلاک شده در شهر تهران داشته باشیم.




نظر شما