تلفات ناشی از نهاده بی‌کیفیت نداشته‌ایم

معاون اداره‌کل دامپزشکی استان اصفهان با بیان اینکه شرکت‌های واردکننده‌ای در سامانه بازارگاه معتبر هستند که دارای پروانه معتبر باشند، گفت: گزارشی ناشی از نهاده بی‌کیفیت پس از دریافت از این شرکت‌ها نداشته‌ایم.

علیرضا ادیبان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سه دستگاه بر واردات نهاده‌های دامی از بنادر جنوبی و شمالی نظارت دارد، درواقع پس از واردات و قبل از ترخیص‌شدن بار، نمونه‌برداری از طرف سازمان غذاودارو، استاندارد و دامپزشکی انجام می‌شود، سپس براساس شیوه‌نامه‌های کشور تاییده‌های لازم را دریافت می‌کند.

وی افزود: برای هر تریلی، گواهی حمل به مقصد هر گاوداری، مرغداری و کارخانه‌های خوراک دام صادر می‌شود و هر ماشین باید گواهی حمل داشته باشد، این گواهی صادر شده بسته به مقصد تا سه روز اعتبار دارد.

معاون اداره‌کل دامپزشکی استان اصفهان خاطرنشان کرد: پس از رسیدن محموله به شهرستان مقصد نیز دامپزشک مربوطه تأیید و سپس تخلیه می‌شود.

ادیبان با بیان اینکه شرکت‌های واردکننده‌ای در سامانه بازارگاه معتبر هستند که دارای پروانه معتبر باشند، گفت: گزارشی ناشی از نهاده بی‌کیفیت پس از دریافت از این شرکت‌ها نداشته‌ایم.

وی ادامه داد: گزارش‌هایی که ثبت شده، بیشتر مواردی مانند اضافه کردن خاک و یا خیس شدن نهاده در اثر بارش باران بوده است.

معاون اداره‌کل دامپزشکی استان اصفهان تاکید کرد: در چند ماه اخیر گزارش‌هایی ناشی از بی‌کیفیتی نهاده و یا خوراک کمتر شده و صرفاً بعضی از دامداران کوچک به دلیل ناآشنایی به روش فرموله کردن خوراک ممکن است کنسانتره پرانرژی را به طور ناگهانی اضافه کنند و این در مواردی باعث تلف شدن دام آن‌ها شده است.

ادیبان گفت: نزدیک به ۵۰ کارخانه تولیدکننده خوراک در استان اصفهان فعال هستند که در همه آن‌ها مسئول فنی بهداشتی اداره دامپزشکی استان حضور دارد و در صورتی که کیفیت مناسبی نداشته باشند به شرکت‌های تولیدکننده خوراک یا واردکننده مرجوع می‌شود.

کد خبر 610977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.