رئیس فدراسیون بسکتبال: همچنان منتظر تصمیمات فیبای آسیا هستیم!

رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: به جز ایران، عراق و سوریه هم درخواست حضور دو تیم را دادند که باید ببینیم فیبای آسیا چه تصمیمی می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و ذوب‌آهن فصل گذشته در لیگ برتر بسکتبال به ترتیب مقام‌های اول و دوم را به دست آوردند که نماینده بسکتبال گرگان به دلیل قهرمانی در لیگ به رقابت‌های غرب آسیا راه پیدا کرد.

این اتفاق درحالی رقم خورد که از فیبای آسیا شرکت هشت تیم در رقابت‌های بسکتبال غرب آسیا قطعی شده بود اما پس از انصراف نماینده بسکتبال اردن و حضورنیافتنِ تیم‌هایی از فلسطین و یمن زمینه حضور تیم بسکتبال ذوب‌آهن در این مسابقات هموار شده است. از طرف دیگر در ادوار گذشته رقابت‌های بسکتبال غرب آسیا حضور دو نماینده از ایران و لبنان را شاهد بوده‌ایم که این موضوع شرکت سروقامتان ذوب‌آهن در این مسابقات را قوت می‌بخشد.

با این حال به نظر می‌رسد مسئولان باشگاه ذوب‌آهن و فدراسیون بسکتبال همچنان منتظر تصمیمات فیبای آسیا هستند. این درحالی است که قرار است به زودی این مسابقات برگزار شود.

جواد داوری رئیس فدراسیون بسکتبال در رابطه با این موضوع، اظهار کرد: نماینده بسکتبال گرگان به صورت قطعی نماینده ایران در رقابت‌های غرب آسیا است، اما درخصوص ذوب‌آهن فیبا آسیا هنوز تصمیمی نگرفته است زیرا یک تیم از هر کشور حضور دارد.

وی ادامه داد: در حال انجام رایزنی‌های لازم هستیم تا دو تیم از ایران در مسابقات غرب آسیا حضور داشته باشند، زیرا پتانسیل آن را داریم.

رئیس فدراسیون بسکتبال در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه هشت تیم می‌توانند در رقابت‌های غرب آسیا شرکت کنند که لبنان دو تیم در این رقابت‌ها دارد و هرزمانی لبنان دو تیم داشته، ایران هم دو تیم داشته است، چطور درحال‌حاضر هنوز وضعیت تیم دوم ایران مشخص نیست، تصریح کرد: لبنان پتانسیل و اسپانسرهایی دارد که روی تصمیمی فیبا آسیا تأثیرگذار است، به جز ایران، عراق و سوریه هم درخواست حضور دو تیم را دادند که باید ببینیم فیبا آسیا چه تصمیمی می‌گیرد.

داوری درخصوص اقدامات فدراسیون بسکتبال برای حضور ذوب‌آهن در رقابت‌های غرب آسیا، گفت: رایزنی و صحبت کردیم، اما به دلیل مشکل اینترنت ارتباط ما با فیبا آسیا خیلی ضعیف شده است، اما از طریق ایمیل پیگیری می‌کنیم تا ذوب‌آهن هم در این رقابت‌ها حضور داشته باشد. درنهایت تکلیف گاندوها یک هفته الی ۱۰ روز دیگر مشخص می‌شود.

کد خبر 610965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.