جنگ با چین مطلقا یک گزینه نیست اما توان دفاعی را تقویت می‌کنیم

رئیس‌جمهور تایوان گفت: جنگ بین تایوان و چین «مطلقاً یک گزینه نیست».

به گزارش ایمنا، تسای اینگ ون، رئیس‌جمهور تایوان تمایل خود را برای گفت‌وگو با پکن اعلام کرده و متعهد به تقویت دفاعی جزیره از جمله با موشک‌های دقیق شده است.

تایوان که چین آن را سرزمین خود می‌داند، به ویژه پس از مانورهای چین در اوایل ماه اوت، پس از سفر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایپه، تحت فشار نظامی و سیاسی فزاینده‌ای از سوی پکن قرار گرفته است.

هرگونه درگیری بر سر تایوان می‌تواند به آمریکا، ژاپن و شاید بسیاری از نقاط جهان کشیده شود و اقتصاد جهانی را متلاشی کند، به ویژه با توجه به موقعیت برتر تایوان به عنوان سازنده نیمه‌هادی‌هایی که در همه چیز از تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها گرفته تا جت‌های جنگنده استفاده می‌شود.

تسای، در سخنرانی روز ملی تایوان در خارج از دفتر ریاست جمهوری گفت که مایه تأسف است که چین ارعاب خود را تشدید کرده و صلح و ثبات در تنگه تایوان و منطقه را تهدید کرده است. او گفت که چین نباید فکر کند که در تعهد مردم تایوان به دموکراسی و آزادی جایی برای سازش وجود دارد. می‌خواهم برای مقامات پکن روشن کنم که رویارویی مسلحانه مطلقاً گزینه‌ای برای دو طرف نیست. تنها احترام به تعهد مردم تایوان به حاکمیت، دموکراسی و آزادی می‌توان پایه‌ای برای از سرگیری تعامل سازنده در سراسر تنگه تایوان باشد.

پکن تاکنون واکنشی به این سخنان نداشته است.

منبع: ایسنا

کد خبر 610944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.