لزوم ورود سرمایه‌گذار به حوزه بازیافت پسماند در اهواز

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر اهواز گفت: بخش قابل توجهی از حدود ۹۰۰ تن زباله تولید شده روزانه در این کلان‌شهر قابل بازیافت است، لذا این امکان وجود دارد که سرمایه‌گذار بخش خصوصی بتواند زنجیره بازیافت زباله را در سایت صفیره به‌وجود آورد و علاوه‌بر آن، ایجاد اشتغال را نیز داشته باشیم.

احمد سراج در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص احداث سلول شماره دو سایت صفیره، اظهار کرد: احداث سلول شماره دو سایت صفیره نویددهنده نگاهی نوین در مدیریت شهری اهواز است، نگاهی که پیوست زیست‌محیطی دارد، چرا که این مسئله الزام پروژه‌های مدیریت شهری در دنیای امروز است.

وی ادامه داد: در اهواز روزانه حدود ۹۰۰ تن زباله تولید می‌شود که لازم است دفع بهداشتی آن‌ها به صورت روزانه انجام شود، در غیر این صورت خطرات زیست‌محیطی آن متوجه شهروندان خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به لزوم نگاه زیست‌محیطی الزام پروژه‌های مدیریت شهری، تصریح کرد: مطالبه ما از سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف این است که توجه جدی در حوزه زنجیره بازیافت زباله داشته باشند، همچنین از بخش خصوصی می‌خواهیم به این موضوع ورود کند زیرا بسترهای لازم فراهم شده است.

وی ضرورت ورود سرمایه‌گذار به حوزه بازیافت پسماند در اهواز، اضافه کرد: بخش قابل توجهی از حدود ۹۰۰ تن زباله تولید شده روزانه در این کلان‌شهر قابل بازیافت است، بنابراین این امکان وجود دارد که سرمایه‌گذار بخش خصوصی بتواند زنجیره بازیافت زباله را در سایت صفیره به‌وجود آورد و علاوه‌بر آن ایجاد اشتغال را نیز داشته باشیم.

کد خبر 610942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.