آماده‌سازی موزه شهدای آذربایجان‌شرقی برای بازدید دانش‌آموزان

سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی گفت: موزه شهدای استان برای بازدید دانش‌آموزان و دانشجویان آماده شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، غلامرضا علیزاده در بازدید از موزه شهدای استان با اشاره به آغاز سال‌تحصیلی جدید اظهار کرد: بازگشایی مراکز آموزشی فرصت مناسبی است تا با فراهم کردن زمینه بازدید دانش آموزان و دانشجویان از موزه شهدا، آرمان‌ها و ارزش‌های شهدای والامقام به نسل نوجوان و جوان منتقل شود.

وی افزود: دانش‌آموزان و دانشجویان با حضور در این مکان مقدس می‌توانند با راه شهدا آشنا شده و هدف آن‌ها را سرلوحه زندگی خود قرار دهند، تحت این شرایط است که دشمن نمی‌تواند ضدارزش‌ها را جایگزین آرمان‌های والای شهدا کند.

سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی، ادامه داد: آثار به جای مانده از شهدا، باقیات‌الصالحات بوده و یکی از اصلی‌ترین راه‌ها برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای والامقام، مشاهده و مطالعه آثار ایشان است.

علیزاده با بیان این مطلب که بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی درصدد جلب همکاری آموزش و پرورش و مراکز دانشگاهی برای مهیا کردن زمینه بازدید فراگیر دانش آموزان و دانشجویان شاغل به تحصیل در سطح استان است، گفت: با مشارکت گرفتن از سایر نهادها می‌توان فرهنگ غنی ایثار و شهادت را بیش از پیش در جامعه ترویج و توسعه داد.

موزه شهدای آذربایجان‌شرقی با گردآوری بیش از ۴۰۰۰ اثرِ متعلق به شهدا و ایثارگران استان از جمله آثار و اسناد مکتوب مانند وصیت‌نامه، دست‌نوشته، نامه‌های شخصی و تالیفات شهدا، آثار هنری هنرمندان شاخص و برجسته پیرامون ایثار، شهادت، شهیدان، جانبازان و آزادگان، آثار الیافی و البسه‌ای شهدا اعم از لباس رزم، لباس شخصی و چفیه و کتب مربوط به ایثار و شهادت در بنایی تاریخی واقع در ضلع غربی محل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی دایر و آماده بازدید عموم شهروندان است.

کد خبر 610927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.