از تیرباران ۲ زن بعد از مراسم عروسی تا کشف جسد داخل گونی

تیرباران دو زن بعد از مراسم عروسی، پایان پنج ماه زندگی پنهانی قاتل، حمله با قمه به برادر، قتل در پاتوق شبانه و کشف جسد داخل گونی را در بسته خبری حوادث ایمنا، بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یکی از مسئولان مطلع محلی در شهرستان فاریاب ضمن بیان اینکه قتل دو خانم در محدوده این شهرستان توسط پسرخاله یکی از این خانم‌ها به علت اختلاف خانوادگی رخ داده است، تاکید کرد که هویت قاتل مشخص است، وی تحت تعقیب قرار دارد و تلاش‌ها برای بازداشت این فرد در جریان است.

وی توضیح داد: این خانم‌ها شامگاه شنبه برای شرکت در مراسم عروسی به رودبارجنوب رفته بودند که پسرخاله یکی از آنان دچار سوء‌ظن در روابط و ارتباط خانم‌ها در حاشیه مراسم عروسی می‌شود و قصد انتقال دو خانم را با خودرو به سمت فاریاب داشته که در نزدیکی این شهر دچار سانحه واژگونی می‌شوند.

این افراد پس از واژگونی با کمک روستاییان منطقه از خودرو بیرون کشیده می‌شوند اما مرد جوان که می‌بیند سانحه برای خودرو پیش آمده و نمی‌تواند خانم‌ها را به مقصد مدنظر خود برساند با استفاده از کلت کمری هر دو خانم را به قتل می‌رساند و از صحنه متواری می‌شود. هویت قاتل مشخص است و تلاش‌ها برای دستگیری وی نیز توسط مأموران پلیس جریان دارد.

پایان ۵ ماه زندگی پنهانی قاتل

سردار احمد طاهری فرمانده انتظامی سیستان‌وبلوچستان، اظهار کرد: در اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۱ طی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی‌بر قتل شهروندی ۳۲ ساله در شهرستان دلگان، بلافاصله اکیپی از کارآگاهان پلیس آگاهی آن شهرستان با حضور در صحنه جرم، بررسی موضوع را به‌صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در بررسی اولیه کارآگاهان پلیس آگاهی و طی تحقیقات میدانی در محل مشخص شد که مقتول با استفاده از سلاح کلت مرد ۳۲ ساله را در روستای چاهشور شهرستان دلگان به قتل رساند و از صحنه جرم متواری شد. کارآگاهان دایره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی با جمع‌آوری سرنخ‌های موجود، متهم مورد نظر را شناسایی و تحقیقات تخصصی خود را برای دستگیری او آغاز کردند.

فرمانده انتظامی سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: با توجه به متواری‌بودن قاتل، تلاش پلیس برای دستگیری او ادامه داشت تا اینکه تیم رسیدگی‌کننده به پرونده، چند روز قبل با اشراف اطلاعاتی خود سرنخ‌هایی از محل اختفای متهم به دست آوردند. درنهایت با تلاش پلیس مخفیگاه قاتل فراری شناسایی و متهم در عملیاتی ضربتی پس از پنج ماه فرار و زندگی مخفیانه دستگیر و یک قبضه سلاح کلت به همراه یک تیغه خشاب و تعدادی فشنگ جنگی کلت کشف شد.

وی خاطرنشان کرد: در تحقیقات تکمیلی صورت‌گرفته متهم انگیزه قتل را اختلافات خانوادگی با مقتول اعلام کرد و سپس با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

حمله با قمه به برادر

سرهنگ بهزاد عبدیان فرمانده انتظامی شهرستان پردیس، اظهار کرد: حوالی ظهر روز گذشته در پی تماس تعدادی از اهالی با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر وقوع آتش‌سوزی عمدی و قمه‌کشی توسط فردی شناخته شده در منطقه بومهن، بلافاصله عوامل انتظامی و امدادی در محل حادثه حاضر و نسبت به کنترل آتش و برقراری امنیت محل مربوطه اقدام کردند.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه پلیس مشخص شد پسر خانواده به دلیل نامعلوم اقدام به آتش زدن خانه مادری خود کرده و با تهدید خانواده و همسایه‌ها با سلاح سرد از محل متواری شده است. پس از گذشت چند ساعت متهم در اقدامی جنون‌آمیز با حضور در منزل برادر خود در یکی دیگر از مناطق پردیس با استفاده از چاقو و قمه ضمن تهدید اهالی خانه برادرش، برای شهروندان رعب و وحشت ایجاد کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس اضافه کرد: با امداد خواهی برادر متهم و با حضور به موقع عوامل انتظامی در محل و پس از هماهنگی با مراجع قضائی و برای نجات جان شهروندان حاضر، پس از آنکه متهم با قمه به سمت پلیس حمله‌ور می‌شود با استفاده از شگردهای پلیسی و وی را زمین‌گیر و دستگیر می‌کند. در ادامه خانواده متهم و تعدادی از اهالی برای تنظیم شکایت از متهم در یگان انتظامی حاضر و پرونده قضائی تشکیل شد.

قتل در پاتوق شبانه

ساعت چهار بامداد جمعه پانزدهم مهرماه، مرد جوانی در تماس با مأموران کلانتری چیتگر گفت: من و دو نفر از دوستانم در شهرک دانشگاه مورد اصابت گلوله قرار گرفته‌ایم. با اعلام این خبر مأموران کلانتری و اورژانس بلافاصله راهی محل شدند و پس از بررسی‌های اولیه مشخص شد که مرد جوانی بر اثر شلیک گلوله جان باخته و در چند متری او هم دو مرد دیگر بشدت زخمی شده‌اند.

پس از آن گزارش، این جنایت به بازپرس محمدرضا صاحب جمعی اعلام و با حضور بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی تهران و تیم بررسی صحنه جرم، تحقیقات آغاز شد. در ادامه یکی از مجروحان در توضیح ماجرا گفت: ما یک گروه دوستانه چهار نفره داشتیم و چند ماه قبل با یکی از دوستان‌مان به نام کاوه به اختلاف خوردیم و او از ما جدا شد و مدام در فضای مجازی ما را تهدید می‌کرد.

کاوه می‌دانست که ما پنجشنبه شب‌ها در جایی از شهرک پاتوق می‌کنیم. بامداد جمعه بود که او در ابتدا با یک خودروی وانت به محل پاتوق ما آمد و به ما فحاشی کرد و بعد هم ما را تهدید کرد که تا چند دقیقه دیگر با اسلحه برمی‌گردد. ۱۰ دقیقه نگذشته بود که کاوه با اسلحه وینچستر به سراغ ما آمد و به هر سه نفر ما شلیک کرد.

پس از این اظهارات، در رابطه با ادعای مرد مجروح، بازپرس پرونده دستور بازبینی دوربین‌های مداربسته و شناسایی راننده وانت و تحقیقات از کاوه را صادر کرد.

کشف جسد داخل گونی

ساعت ۹ صبح شنبه شانزدهم مهر مأموران کلانتری ۱۴۵ ونک در تماس با بازپرس محمد جواد شفیعی از کشف جسد مردی داخل گونی خبر دادند. به دنبال اعلام این خبر بازپرس جنایی راهی محل حادثه در نزدیکی میدان ونک ورودی بزرگراه کردستان شد.

با حضور در محل آنها با جسد مردی حدوداً ۳۵ ساله داخل گونی مواجه شدند اما هیچ آثار ضرب و جرحی روی بدن مقتول دیده نمی‌شد. جسد را رهگذری پیدا کرده و به پلیس خبر داده بود.

در بازرسی از جیب‌های مقتول مدارکی که هویت او را برملا کند به دست نیامد. به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای امور جنایی تهران، جسد برای مشخص شدن علت مرگ و هویت به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

کد خبر 610872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.