ترویج تردد سبز در بخارست با طرح جامع مسیر دوچرخه‌سواری

مسئولان شهر بخارست رومانی قصد دارند از طریق ایجاد یک شبکه دوچرخه‌سواری شهری به‌هم‌پیوسته امن، مردم را با روش حمل‌ونقل سبز از مناطق مسکونی به سمت کار و مناطق تفریحی هدایت کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات بخارست طرح جامع دوچرخه‌سواری را برای این شهر اعلام کردند تا تردد سبز را برای شهروندان تسهیل کنند. درحال‌حاضر، مسیرهای دوچرخه‌سواری پایتخت رومانی ترکیبی است بین مسیرهایی که به وضوح مشخص شده است و مناطقی که دوچرخه‌سواران باید با ترافیک خطرناک خودروها دست‌وپنجه نرم کنند یا از پیاده‌رو استفاده کنند. این شهر همچنین اعلام کرده است که علائم هشداردهنده و مقررات لازم کم است.

هدف این طرح جامع، اصلاح وضعیت کنونی با ترسیم یک استراتژی بزرگ برای توسعه بیشتر شهر است. طبق بیانیه شهر، یکی از موارد تمرکز اصلی، یافتن راه‌هایی برای پیوند دادن ترافیک دوچرخه‌سواری از محله‌ها به مرکز شهر است.

این طرح با هدف ایجاد یک مسیر توسعه‌محور برای ایجاد شرایط امن و راحت برای دوچرخه‌سواری و گردشگری با دوچرخه به عنوان روش اصلی حمل‌ونقل در بخارست است.

ترویج تردد سبز در بخارست با طرح جامع مسیر دوچرخه‌سواری

شهرداری بخارست بودجه ۸۳۸ هزار و ۷۰۰ لئوی رومانی (حدود ۱۷۰ هزار یورو) را برای این پروژه در نظر گرفته است. هدف این طرح جامع، شناسایی مسیرهای اولویت دار برای شبکه گسترده مسیرهای دوچرخه است. قصد شهرداری از طرح جدید، ایجاد ارتباط بین مناطق مسکونی، محل کار و نقاط دیدنی در سراسر پایتخت است.

علاوه بر این، مقامات انتظار دارند که طرح جامع، بسته به توسعه برنامه‌ریزی شده و در حال انجام، راهنمایی‌های لازم را برای ایجاد مسیرهای جدید فراهم کند.

بر اساس بیانیه شهرداری، ارزیابی مناقصه در درجه اول بر اساس تجربه قبلی متقاضیان در این زمینه خواهد بود. مقامات می‌گویند که آنها تجربه را به عنوان ۶۵ درصد از ارزیابی نهایی در نظر می‌گیرند، در حالی که قیمت‌گذاری، ۳۵ درصد باقی‌مانده را تشکیل می‌دهد.

کد خبر 610860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.