آنچه در پنجاه‌وهشتمین صحن علنی شورای شهر گذشت

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان جزئیات لوایح و مصوبات جلسه علنی امروز شورای شهر ششم را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی امروز _یکشنبه هفدهم مهرماه_ در گفت‌وگو با رادیو اصفهان، اظهار کرد: عرض تبریک به مناسبت هفته وحدت و تبریک پیشاپیش به مناسبت میلاد نبی مکرم اسلام (ص) و امام صادق (ع) دارم، همچنین ضمن خداقوت به نیروی انتظامی و سبزپوشان مدافع امنیت هفته نیروی انتظامی را گرامی می‌داریم.

وی با بیان اینکه امروز پنجاه و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در دوره ششم برگزار شد، ادامه داد: ابتدای جلسه لایحه دو فوریتی در خصوص آزادسازی ملکی برای بخشی از دسترسی‌های ایستگاه قطار شهری در چهارراه خلجا خیابان طالقانی مربوط به خط دو قطار شهری را داشتیم که توضیحاتی در راستای این لایحه انجام و به تصویب رسید تا بخشی دیگر از اقدامات و دسترسی‌های این ایستگاه انجام شود، از این رو هم دو فوریت لایحه و هم اصل لایحه آزادسازی به تصویب رسید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: با توجه به موضوعات مغفول مانده در دوره قبل، نسبت به گزارش حسابرسی و صورت‌های مالی سازمان‌های شهرداری با پیگیری شورای اسلامی شهر در دستور کار شهرداری قرار گرفت و به شورای اسلامی شهر ارائه شد.

وی اضافه کرد: در جلسه گذشته گزارش حسابرسی و صورت‌های مالی تعدادی از سازمان‌های شهرداری را داشتیم و در جلسه امروز گزارش حسابرسی و صورت‌های مالی سه سازمان قطار شهری، پایانه‌های مسافربری و تاکسیرانی مربوط به سال ۹۹ در صحن شورای اسلامی شهر مطرح شد.

صالحی تاکید کرد: با توجه به پیگیری کمیسیون‌های تخصصی و تلفیق، گزارش حسابرسی و صورت‌های مالی سال ۹۹ سازمان قطار شهری اصفهان به تصویب شورای اسلامی شهر نرسید اما صورت‌های مالی و گزارش حسابرسی سازمان پایانه‌های مسافربری و سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی با قید شروط و تاکیدات بر گزارش حسابرس به تصویب شورای اسلامی شهر رسید.

وی با بیان اینکه در ادامه جلسه نطق‌ها و تذکرات اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص موضوعات مهم سطح شهر، استان و کشور را داشتیم، گفت: در نهایت لایحه مبالغ پیشنهادی حق بهره‌برداری ماهیانه غرفه‌های بازار گیاهان دارویی با تاکید بر حرکت به سمت رویکردهای نوین در محاسبه اجاره‌بها و همچنین توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه و چند تاکید دیگر در صحن مطرح شد و مبالغ جدید بر اساس نظریه کارشناسی به تایید اعضای شورای اسلامی شهر رسید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: نکته مهم در نطق‌های امروز اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان مناسبت «روز زنده‌رود» بود که در یک سال اخیر اقدامات خوبی به ویژه در سطح مدیریت استان و دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود (که به ابتکار مجموعه مدیریت شهری در شورای اسلامی شهر تصویب و توسط شهرداری اجرایی شد) در این زمینه انجام گرفت.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اجلاس اجرایی که در روزهای اخیر با همکاری دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود و مدیریت ارشد استان موضوعات فنی و کارشناسی مسئله حفظ و احیای زاینده‌رود از سراب تا پایاب مطرح شده بود، تاکید شد با توجه به وعده رئیس جمهور و اقداماتی که جهت انتقال آب اتفاق افتاده است خبرهای خوبی در این زمینه بشنویم و شاهد جاری بودن زاینده‌رود از سراب تا پایاب باشیم.

کد خبر 610838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.