آخرین وضعیت واردات خودرو

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه فرآیند واردات خودرو به کشور با کُندی مواجه نیست، گفت: به‌طورقطع در آینده شاهد ورود نخستین خودروهای وارداتی به کشور خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدرضا فاطمی‌امین، درخصوص واردات خودرو اظهار کرد: تاکنون ۳۰۰ شرکت یا شخص حقیقی برای واردات خودرو درخواست داده‌اند، اما بسیاری از آن‌ها در همان ابتدای کار به دلیل نداشتن شرایط لازم حذف شدند.

وی افزود: مطابق اعلام وزارت صمت، افراد و شرکت‌هایی که قصد واردات خودرو را دارند، باید از خدمات پس از فروش و نمایندگی برخوردار باشند، اما بسیاری شرکت‌ها این شرایط را نداشتند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اکنون درخواست‌های زیادی به وزارتخانه واصل شده و این درخواست‌ها در حال پالایش است.

فاطمی‌امین تاکید کرد: تا آخر هفته پیش شرایط برای واردات خودرو تنها از سوی دو شرکت مسجل شده بود که از شرایط لازم برای تحقق این مهم و واردات برخوردار بودند.

پیش از این «امید قالیباف» اظهار در خصوص واردات خودرو اظهار کرد: در سه هفته گذشته جلسات متعددی با شرکت‌های واردکننده خودرو برای بررسی مدارک برگزار شد که در نهایت دو شرکت مرحله تکمیل الزامات قانونی را با موفقیت گذراندند و حداکثر تا پایان مهر اسامی همه شرکت‌های واجد شرایط اعلام می‌شود.

وی افزود: وزارت صمت با دقت الزامات قانونی را از شرکت‌ها مطالبه خواهد کرد و توانمندترین شرکت‌های کشور که تضمین دهند خدمات پس از فروش و انتقال فناوری را ارائه دهند جهت واردات خودرو مجوز خواهند گرفت؛ همچنین سرمایه گذارانی جهت سرمایه گذاری در بخش حمل و نقل عمومی نیز اعلام آمادگی کرده‌اند که در حال مذاکره و اخذ مجوز هستند.

کد خبر 610822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.