اختصاص ۲ قطعه زمین به سازمان بازآفرینی فضاهای شهری مشهد

مدیر کل هماهنگی دستگاه‌های اجرایی شهرداری مشهد با اشاره به احصا و بررسی قوانین مربوط به بودجه سال ۱۴۰۱ در جهت افزایش سرانه فضای سبز این شهر از طریق حمایت دولت، گفت: با همکاری وزارت راه‌وشهرسازی، دو قطعه زمین به سازمان بازآفرینی برای احداث فضای سبز و بوستان در مناطق هدف اختصاص یافت.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، علی قناویزچی اظهار کرد: ترافیک، آلودگی هوا، کمبود فضای سبز و شلوغی از مشکلات کلان‌شهرها بوده است که شهرداران این شهرهای بزرگ تلاش کرده‌اند تا حد امکان در مواردی که مرتبط با مدیریت شهری است، نسبت به رفع این مشکلات اقدام کنند.

وی افزود: مشهد نیز به واسطه مضجع منور امام رضا (ع) علاوه بر وجود سه میلیون مجاور در سال پذیرای میلیونی زائران است؛ از این‌رو تمام دستگاه‌ها در مشهد تلاش می‌کنند تا حد امکان نسبت به رفع مشکلات و مدیریت آن برآیند.

مدیر کل هماهنگی دستگاه‌های اجرایی شهرداری مشهد با اشاره به ضرورت افزایش فضای سبز در این شهر، تصریح کرد: در حال حاضر سرانه فضای سبز در شهر مشهد، ۱۹ مترمربع برای هر فرد است که توسعه این سرانه آثار مناسبی را بر کیفیت زندگی شهری ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه تأمین سرانه‌های خدماتی در سطح شهر از جمله فضای سبز، سرانه بهداشتی، درمانی و آموزشی با توجه به جمعیتی که در هر محله وجود دارد، بر عهده شهرداری است، گفت: بر اساس بند ج تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۱، شهرداری می‌تواند از وزارت راه و شهرسازی زمین‌هایی برای تأمین سرانه‌های طرح‌های بازآفرینی و مناطق کم‌برخوردار برای احداث سالن‌های ورزشی، مسکن مهر و مسکن ملی دریافت کند.

قناویزچی افزود: با توجه به اینکه رویکرد این اداره کل، بهره‌برداری از ظرفیت‌های قوانین و ضوابط موجود است؛ در این راستا کارشناسان این اداره کل با بررسی قوانین مربوط به بودجه سال ۱۴۰۱ بندهایی از آن را که در جهت افزایش سرانه فضای سبز شهر مشهد از طریق حمایت دولت از شهرداری است را احصا کردند که یکی از این بندها، بند ج تبصره ۱۱ بود.

وی با بیان اینکه با استناد به این بند، سرانه‌های محلات هدف سازمان بازآفرینی را می‌توان افزایش داد، اظهار کرد: پس از شناسایی این بند، کارشناسان به بررسی و چگونگی اجرایی شدن آن در کارگروه تحلیل پرداختند و بعد از آن جلساتی با وزارت راه و شهرسازی و سازمان باز آفرینی برای اختصاص دو قطعه زمین جهت احداث بوستان در راستای افزایش سرانه فضای سبز برگزار شد.

مدیر کل هماهنگی دستگاه‌های اجرایی شهرداری مشهد افزود: بر اساس این بند، مقرر شد وزارت راه و شهرسازی، زمین‌های بلااستفاده خود را برای بهبود و نوسازی بافت‌های فرسوده در اختیار شهرداری قرار دهد و شهرداری نیز این زمین‌ها را برای بهبود فضای سبز شهر اختصاص دهد؛ از این‌رو پس از پیگیری سازمان بازآفرینی شهرداری مشهد در قالب تفاهم‌نامه‌ای، وزارت راه و شهرسازی موظف شد دو قطعه زمین برای احداث بوستان و فضای سبز در اختیار سازمان بازآفرینی قرار دهد.

کد خبر 610708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.