اهمیت انسجام و هماهنگی در اداره شهر/ راهی جز اتحاد و وحدت برای موفقیت وجود ندارد

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه در مقابل موج عظیم رسانه‌ای غرب، راهی جز اتحاد و وحدت برای موفقیت وجود ندارد، ‌گفت: مدیریت شهر موضوعات ثابت قرآنی را در اداره شهر تدوین کند، همچنین باید بخش‌های مختلف شهری در کنار هم قرار بگیرند و از توانمندی‌های یکدیگر برای پیشبرد امور استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام مهدی گرجی، امروز _یکشنبه هفدهم مهرماه- در پنجاه‌وهشتمین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک هفته وحدت و ایام ولادت پیامبر اکرم (ص) اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) بهترین منبع قرآن است و برخی از بزرگان قرآن را سیمای کتبی پیامبر (ص)، امیرالمومنین (ع) و انسان کامل می‌دانند.

وی افزود: خداوند دو مورد را علت موفقیت پیامبر اکرم (ص) عنوان کرده است؛ نخست رحمت خدا و دوم اخلاق خوش او است، او در اخلاق نیز، بد دهان نبودن و سنگ‌دل نبودن علت این موفقیت بود.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه قرآن کتاب تربیت است، گفت: اصول ثابت مورد نیاز زندگی در این کتاب آسمانی وجود دارد و باید در مدیریت شهر از آن استفاده کرد.

حجت‌الاسلام گرجی، ادب در گفتار را عامل مهمی در فرایض اخلاقی دانست و خاطرنشان کرد: قرآن اخلاق را عامل موفقیت پیامبر اکرم (ص) می‌داند بنابراین پرخاشگری، هتاکی و بی‌احترامی می‌تواند آتش را شعله‌ور کند، به همین دلیل باید مسائل را با زبان منطق مطرح کرد.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) از جنس مردم، رئوف و رحیم بود، ادامه داد: باید مراقب باشیم که از مردم جدا نشویم، عشق و محبت کلید برگشت به فضای سابق است، گاهی با یک کلام جامعه‌ای به هم می‌ریزد، بنابراین شخصیت‌هایی که در جامعه تریبون دارند مراقب باشند هتاکی و بی احترامی نکنند که خطرناک است و ممکن است آتشی را در شهری شعله‌ور کند.

این استاد حوزه و دانشگاه یکی دیگر از صفات پیامبر اسلام (ص) را دوری از تملق بیان کرد و گفت: اعضای شورا که نماینده شهر و جمعیت عظیمی هستند نیز باید در بیان صحبت‌ها دقت کنند.

با وجود اختلاف سلیقه در کنار یکدیگر باشیم

وی با اشاره به موضوع وحدت با اشاره به آیات و روایات زیادی که در قرآن و منابع دینی درباره وحدت مطرح شده است، یادآور شد: باید با وجود اختلاف سلیقه، در کنار یکدیگر باشیم و این امر در اداره امور شهر نیز بسیار مهم است، در مقابل نظام سلطه جهانی اگر در کنار هم باشیم موفق خواهیم بود و این موضوع بر اساس آیات الهی درباره وحدت تعریف می‌شود.

حجت‌الاسلام گرجی با بیان اینکه دشمنان سرنخی را گرفتند و با آن سرنخ‌های دیگر را ایجاد می‌کنند، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم با اثر باشیم جز اتحاد با معتقدان به رهبری و ولایت راهی نداریم.

وی با اشاره به همزمانی حوادث اخیر با مراسم اربعین گفت: دشمنان به دلیل اتحادی که شیعیان و اهل سنت و حتی غیر مسلمان در راهپیمایی ۲۵ میلیون نفری اربعین رقم زدند، احساس خطر کردند پس باید مراقب باشیم، امروز در مقابل موج عظیم رسانه‌ای غرب راهی جز اتحاد و وحدت برای موفقیت وجود ندارد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اگر می‌خواهیم اصفهان در کشور الگو شود باید بخش‌های مختلف شهری در کنار هم قرار بگیرند و ادامه داد: این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است که مدیریت شهر موضوعات ثابت قرآنی را در اداره شهر تدوین کند؛ همچنین انسجام و هماهنگی در اداره امور شهر بسیار مهم است، اگر بخش‌های مختلف شهری در کنار هم قرار بگیرند و از توانمندی‌های یکدیگر برای پیشبرد امور استفاده کنند این ظرفیت‌ها اثربخش خواهد بود.

حجت‌الاسلام گرجی خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر گفت: شما مورد حمایت جامعه روحانیت، علما، مساجد، وعاظ و شخصیت‌های فرهنگی هستید، امیدواریم در این دوره منشأ خدمات خوبی باشید، علاوه بر زیبایی ظاهر شهر به زیبایی باطن شهر بیندیشیم و امکانات شهر را به مناطق محروم ببرید، البته شهرداری کارهای بسیار زیادی در این مناطق انجام داده است اما کافی نیست.

کد خبر 610682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.