کارکنان بانک‌ها بهره بیشتری از وام بانکی می‌برند

یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه دریافت وام بانکی با توجه به درصد نرخ بهره نسبت به تورم، سوددهنده است، گفت: معمولاً تسهیلات بانکی برای کارکنان بانک‌ها با نرخ قرض‌الحسنه حساب می‌شود.

محمدرضا شهنام‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: واضح است که پرداخت تسهیلات بانکی اعم از وام‌های مسکن تا ازدواج برای کارکنان بانکی با شرایط بهتر و بازپرداخت متعادل‌تری انجام می‌گیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا کارمندان یک بانک برای دریافت وام ضمانت‌هایی همچون سایر مردم باید ارائه دهند، گفت: موقعیت شغلی این افراد، ضمانت لازم را برای دریافت وام ایجاد می‌کند، بنابراین در حالت معمول نیاز به ضامن ندارند.

این کارشناس اقتصادی درخصوص تفاوت تسهیلات ارائه‌شده به یک فرد عادی با یک کارمند بانک، اظهار کرد: با وجود آنکه موانع زیادی برای دریافت یک وام از سوی عوام جامعه وجود دارد و پس از دریافت وام نیز افراد عادی باید سود بالاتری بازپرداخت کنند، بازهم به نظر می‌رسد با توجه به نسبت نرخ تورم به سود بازپرداخت وام بانکی، دریافت تسهیلات با منفعت همراه باشد به‌شرط آنکه با وام دریافتی اقدامی درست انجام گیرد.

شهنام‌پور اضافه کرد: وام‌های فراوانی که با شرایط آسان در دولت‌های قبلی پرداخت می‌شد، اغلب به‌جای آنکه در تولید صرف شود به بیراهه رفت و متأسفانه انحرافات زیادی ایجاد شد، درحالی‌که چنین تسهیلاتی هرچند اندک، باید به‌گونه‌ای خرج شود که دریافت آن برای فرد وام‌گیرنده، سودآور باشد.

کد خبر 610673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.