گلایه شهروندان از نبود حفاظ در اطراف پارک محله جلوان+پاسخ مسئولان/ فیلم

برخی از شهروندان اعلام کردند نبود حفاظ در اطراف پارک محلی مجتمع‌های مسکونی نگین شرق واقع در محله جلوان (محدوده منطقه۱۴ شهرداری اصفهان) به جهت ورود موتورسیکلت‌سواران مشکلاتی ازجمله ناامنی برای کودکان و خانواده‌ها ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، از سال‌های گذشته سرانه‌های شهری ازجمله سرانه‌های فضای سبز، تفریحی و آموزشی در شهرهای مختلف مورد توجه قرار گرفته است؛ در این راستا پارک‌ها و بوستان‌ها به عنوان فضایی برای استراحت و گذران اوقات فراغت شهروندان استفاده می‌شود و شهروندان ساعاتی در کنار خانواده از فضای سرسبز و با نشاط پارک‌ها استفاده می‌کنند، اما برخی از راکبان موتورسیکلت‌ها به‌رغم پیام‌های هشدار و تذکرات با بی‌توجهی و عبور از موانع فیزیکی، سبب ایجاد ناامنی و سلب امنیت در مکان‌های عمومی به ویژه پارک‌ها و بوستان‌ها شده‌اند.

در این بین برخی از شهروندان در تماس با خبرگزاری ایمنا، از نبود ایمنی و تردد موتورسیکلت‌سواران در پارک محلی مجتمع‌های مسکونی نگین شرق واقع در محله جلوان (در محدوده منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان) ابراز نارضایتی کردند.

این شهروندان می‌گویند علاوه بر کمبود سرانه فضای سبز، تنها پارک این مجتمع مسکونی بدون هیچ حفاظی در اختیار شهروندان قرار داده شده است که علاوه بر کاهش امنیت شهری، باعث جولان انواع بزهکاری در این پارک شده است.

نبود حفاظ در حاشیه بوستان محلی شهرک مسکونی نگین باعث شده است که موتورسواران به راحتی به این محدوده وارد شوند و علاوه بر ایجاد خلل در امنیت آن، سبب ایجاد مشکلاتی برای شهروندان شوند.

نرده‌کشی حاشیه پارک بوستان نگین در توان منطقه ۱۴ نیست

بر اساس پیگیری‌های خبرنگار ایمنا، محمدمهدی کریمی، مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان اظهار کرد: با توجه به اینکه زمین مجاور پارک (پشت سرویس‌های بهداشتی) تملک نشده است و تحت مالکیت شهرداری نیست، شهرداری هیچ‌گونه دخل و تصرفی جهت حفر کانال یا ایجاد دپوی خاک و دیگر موارد ندارد.

وی ادامه داد: تنها راه مسدودسازی (با توجه به طول زیاد زمین بایر کناری) پارک محلی شهرک نگین، ایجاد کفی توسط اداره عمران این منطقه و نصب نرده با ارتفاع کافی در اطراف پارک است که لازمه آن در نظر گرفتن پروژه در این خصوص است.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر اجرای نرده در حاشیه این پارک در توان این منطقه نیست، در تلاش هستیم با تأمین بودجه مورد نیاز، در راستای رفع این مشکل ساکنان مجتمع‌های مسکونی نگین شرق تلاش کنیم.

به گزارش ایمنا، شهروندان می‌توانند مشکلات خود را از طریق تماس با شماره تلفن ۸_۳۵۵۴۴۱۱۲ در اختیار این رسانه قرار دهند؛ دستگاه‌ها و نهادهای مسئول نیز می‌توانند برای پاسخ‌گویی به شهروندان از همین طریق اقدام کنند.

کد خبر 610607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.