کاهش صد درصدی جرایم خشن در گلپایگان

فرمانده انتظامی گلپایگان گفت: در شش ماه نخست سال ۱۴۰۱ شاهد کاهش صد درصدی جرایم خشن و سرقت‌های مسلحانه بودیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ علی‌اصغر محمدی امروز _شنبه شانزدهم مهرماه_ در مراسم گرامیداشت هفته نیروی انتظامی با بیان اینکه شعار امسال هفته ناجا «پلیس خادم مردم، مردم حامی پلیس» است، اظهار کرد: نیروی انتظامی در دفاع مقدس و در عرصه امنیت کشور ۱۳ هزار شهید، ۲۲ هزار و ۵۰۰ جانباز و ۲۰۰۸ آزاده تقدیم انقلاب کرده است.

وی گفت: دست‌های پلید و خیانت کار دشمنان همواره برای ایجاد اغتشاشات در کشور در کار است و باعث می‌شوند نیروهای انتظامی و سپاهیان غیور و بسیجیان دلاور به شهادت برسند.

فرمانده انتظامی گلپایگان با بیان اینکه مقام معظم رهبری نیروی انتظامی را مظهر حاکمیت و امنیت کشور عنوان کرده‌اند، افزود: نیروی انتظامی باید تمام مأموریت‌های خود را با سربلندی و سرافرازی اجرا کنند تا مردم با خاطری آسوده به کار و تلاش مشغول باشند.

محمدی از هوشیاری مردم ولایتمدار گلپایگان در اغتشاشات اخیر قدردانی کرد و گفت: نیروهای مسلح کشور در اغتشاشات اخیر توطئه دشمنان را خنثی کردند و اجازه نمی‌دهند مزدوران به اهداف خود برسند.

وی با بیان اینکه در شش ماه نخست سال ۱۴۰۱ شاهد کاهش صد درصدی جرایم خشن و سرقت‌های مسلحانه بودیم، افزود: سرقت به عنف یا غیر عادی ۶۷ درصد کاهش و برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی و اراذل سطح یک و دستگیری‌ها ۶۰ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی گلپایگان با بیان اینکه در سال جاری ۱۷۶ طرح در سطح شهرستان با هدف برخورد با سارقان اجرا شده است، گفت: سرقت مغازه ۲۵ درصد، سرقت از منزل یک درصد، سرقت قطعات داخل خودرو ۲۱ درصد و سرقت از اماکن خصوصی دو درصد کاهش داشته است؛ امسال در مجموع میزان سرقت‌ها در شهرستان دو درصد کاهش و میزان کشفیات سرقت ۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

محمدی با بیان اینکه در سال جاری دستگیری خرده فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر ۷۲ درصدی افزایش یافته است، ادامه داد: کشف و دستگیری کلاهبرداری مجازی ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه کشف کالای قاچاق از نظر ریالی و کیفی ۴۸ درصد افزایش داشته است، افزود: در شش ماه نخست سال جاری ۱۰ هزار و ۸۶۵ تماس شهروندی با سامانه ۱۱۰ پلیس برقرار شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در همین مدت ۱۳ هزار و ۷۶۳ نفر به مراجع انتظامی شهرستان مراجعه داشتند که منجر به تشکیل چهار هزار و ۱۹۲ پرونده قضائی شده است، گفت: امسال ۱۰۱۸ فقره انواع گواهینامه در شهرستان گلپایگان صادر شده و تصادفات منجر به فوت در حوادث جاده‌ای ۲۱ درصد کاهش یافته است.

ناامنی‌های کشور مصوبه دشمنان است

حجت الاسلام محمدتقی کرامتی، امام‌جمعه گلپایگان نیز ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی، اظهار کرد: یکی از وظایف مهم نیروی انتظامی حفظ امنیت در عرصه‌های مختلف است، هیچ نعمتی بالاتر از امنیت نیست، زیرا انسان در سایه امنیت می‌تواند در هر عرصه‌ای کار و تلاش کند.

وی افزود: امنیت عنصر پیشرفت جامعه محسوب می‌شود و نیروهای انتظامی بر اساس تقسیم وظایف سهم مهمی در عرصه امنیت کشور دارند.

امام‌جمعه گلپایگان تصریح کرد: دشمنی دشمنان انقلاب قابل درک است، زیرا قبل از پیروزی انقلاب از منافع ایران استفاده می‌بردند و اقتصاد خود را تقویت می‌کردند، اما جمهوری اسلامی دستشان را از منافع کشور قطع کرد.

کرامتی گفت: قدرت‌های سلطه جو همچون آمریکا همواره به دنبال ضعف ملت‌ها هستند و اجازه نمی‌دهد کانون استقلال طلبی و حریت طلبی تبدیل به قدرت بزرگ شود.

وی با بیان اینکه دشمنان طی دهه‌های گذشته به منظور فروپاشی نظام به این نتیجه رسیدند که باید حرکتی درونی ایجاد کنند؛ اتفاقات خردادماه ۱۳۹۷ و فتنه ۱۳۸۸ و تا اغتشاشات اخیر همگی نقشه‌هایی است که توسط آمریکا اجرا می‌شود.

وی افزود: نیروهای امنیتی کشور با قدرت اطلاعاتی و اشرافیت کامل توطئه دشمنان را خنثی کردند؛، اگر مردم بدانند مسئولین هدفی جز خدمت ندارند با نیروی انتظامی همکار خواهند داشت.

وظیفه مسئولان جهاد تبیین است

در ادامه محمدرضا عسگریان، فرماندار گلپایگان ضمن قدردانی از نیروهای انتظامی، اظهار کرد: فتنه‌های دشمن تمام نشدنی است، و با برنامه ریزی‌های دیگر به دنبال ایجاد ناامنی در کشور خواهد بود لذا وظیفه مسئولان جهاد تبیین است.

وی تأکید کرد: مسئولان بسترسازی مناسبی برای حضور جوانان و نوجوانان در عرصه‌های کار و تلاش را فراهم سازند تا فریب اغتشاشگران را نخوردند.

کد خبر 610581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.