موافقت دولت با استقرار اداره‌ کل میراث فرهنگی و صمت در شرق کرمان

نماینده استان کرمان در شورای عالی استان‌ها گفت: استاندار موافقت دولت با استقرار دو اداره‌ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و نیز اداره صنعت، معدن و تجارت در شرق کرمان را اعلام کرده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها، علیرضا عباس‌زاده با اشاره به سفر استانی رئیس این شورا به کرمان و جلسه با استاندار این استان، اظهار کرد: یکی از خواسته‌های اعضای شورای عالی استان‌ها در کرمان در این جلسه هماهنگی بیش‌تر میان دولت و شوراها بود.

وی ادامه داد: مقرر شد با هماهنگی رئیس شورای عالی استان‌ها و مقامات دولتی از جمله وزیر کشور، تعامل مؤثری میان دولت و شوراها ایجاد شود، شورای عالی استان کرمان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار نیست یا برای برگزاری جلسات با مشکلاتی روبه‌رو بوده است که با قول مساعد استاندار این مشکلات رفع می‌شود.

نماینده استان کرمان در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه استان کرمان بسیار پهناور بوده، به همین دلیل دولت نیز مصوبه ایجاد استان کرمان جنوبی را تصویب کرده است که البته به تأیید مجلس نیز باید برسد، تصریح کرد: در شرق کرمان ظرفیت‌های فراوانی مانند کارخانه خودروسازی که ۱۰ هزار نفر در آن مشغول به کار هستند وجود دارد، از سوی دیگر بزرگ‌ترین بنای خشتی جهان یعنی ارگ بم نیز در شرق کرمان قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌تر پیشنهاد استقرار دو اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و نیز اداره صنعت‌، معدن و تجارت در شرق کرمان را به دولت ارائه کردیم که در سفر رئیس شورای عالی استان‌ها به کرمان و تشکیل جلسه‌ای با حضور استاندار اعلام شد که دولت با این پیشنهاد موافقت کرده است.

کد خبر 610550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.