‌مقصد جدید پیش‌ روی اوبامیانگ

ستاره گابنی پس از جدایی از آرسنال ممکن است برای سومین بار تیم خود را عوض کند.

طبق گزارش‌ها، پاری سن ژرمن علاقه‌مند به جذب پیر امریک اوبامیانگ در سال ۲۰۲۳ است، علی‌رغم اینکه او فقط در ماه آگوست با چلسی قرارداد امضا کرد.

اوبامیانگ در ماه ژانویه پس از اینکه توسط میکل آرتتا به دلیل تخلف انضباطی از ترکیب اصلی تیم اصلی اخراج شد، آرسنال را ترک کرد و به بارسلونا پیوست. او نیم‌فصل دوم را در کاتالونیا گذراند و سپس به چلسی، رقیب آرسنال در لندن، با قراردادی به ارزش ۲۰ میلیون یورو پیوست.

دوران حضور کاپیتان گابن در امارات ممکن بود با یک نتیجه تلخ به پایان برسد، اما او مورد تحسین هواداران قرار گرفت و به توپچی‌ها کمک کرد تا جام حذفی را به عنوان کاپیتان در اولین فصل آرتتا در این باشگاه بالای سر ببرند.

اوبامیانگ با سرمربیگری توماس توخل به جمع آبی‌ها پیوست و درباره دیدار مجدد با سرمربی سابقش در بوروسیا دورتموند صحبت‌های زیادی شد. پس از یک بازی، توخل از هدایت چلسی کنار گذاشته شد و گراهام پاتر جایگزین او شد.

این بازیکن ۳۳ ساله در اولین بازی خود در لیگ برتر زیر نظر پاتر در چهار بازی دو گل به ثمر رساند. علی‌رغم اینکه کاپیتان سابق آرسنال هنوز در لندن زندگی می‌کند، اما امیدوار است که بتواند در سال ۲۰۲۳ برای تیم دیگری بازی کند.

رسانه‌های فرانسوی گزارش کرده‌اند که قهرمان لیگ ۱ مایل است تابستان آینده اوبامیانگ را به خدمت بگیرد. این مهاجم باتجربه قراردادی دو ساله در استمفوردبریج امضا کرده، بنابراین خروجش از جمع آبی‌ها در سال آینده ممکن است مورد توجه قرار گیرد تا آبی‌ها او را در یک انتقال آزاد از دست ندهند. به این ترتیب می‌توان انتظار داشت که ماجراجویی او در چلسی ممکن است کوتاه باشد.

گفته می‌شود که مذاکرات برای جذب اوبامیانگ آغاز شده و این بازیکن از چشم‌انداز پیوستن به پاریس خوشحال است. پاری سن ژرمن در تابستان نتوانست یک مهاجم پشتیبان به خدمت بگیرد. اوبامیانگ قبل از پیوستن به دورتموند در سال ۲۰۱۳ برای سنت اتین فرانسه بازی کرده و سابقه بازی در فرانسه را در کارنامه‌اش دارد.

اوبا یکی از بهترین مهاجمان فوتبال جهان در دوران حضورش در آلمان و سال‌های اولیه حضورش در آرسنال بود. برای دورتموند، وی در ۲۱۳ بازی ۱۴۱ گل به ثمر رساند و برای توپچی‌ها توانست ۹۲ گل در چهار سال بزند.

کد خبر 610543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.