رمان دیگری از خالق «سفر به انتهای شب» به بازار نشر ایران آمد

رمان «نمایش افسانه‌ای برای وقتی دیگر» اثر لویی فردینان سلین و با ترجمه مانایاد مهدی سحابی و اصغر نوری توسط نشر مرکز منتشر شد.

به گزارش ایمنا، نشر مرکز رمان «نمایش افسانه‌ای برای وقتی دیگر» اثر لویی فردینان سلین با ترجمه مانایاد مهدی سحابی و اصغر نوری را در ۲۵۶ صفحه و بهای ۱۲۵ هزار تومان منتشر کرده است.

سلین که در جهان و ایران به خاطر رمان شاهکار خود یعنی «سفر به انتهای شب» شناخته می‌شود نسخه اول «نمایش افسانه‌ای برای وقتی دیگر» را سال ۱۹۴۶، در سلول یا به قول خودش در دخمه‌اش در زندان کپنهاگ نوشت؛ عصبانی از همه‌کس، بریده از همه‌چیز، بدخلق‌تر از همیشه، با تنی رنجور از دردهای قدیمی. با تمام این‌ها، در این بدترین لحظه زندگی، سلین بیشتر از همیشه شور و شوق زنده ماندن داشت.

نمایش افسانه‌ای برای وقتی دیگر کتابی است علیه همه‌کس، همه دوستان، همه دشمنان، همه دوست / دشمنان، حتی خود سلین، و علیه همه‌چیز؛ میهن، عشق، نفرت و مسلماً، علیه زبان، همان زبان استاندارد و ادبی فرانسه که سلین از رمان اولش، سفر به انتهای شب (۱۹۳۲) با آن می‌جنگید. از نظر بسیاری از منتقدان ادبی، از جمله آن ری گودار، این جنگ تمام‌عیار، «خشن‌ترین رمان سلین در برخورد با خواننده» است.

عمده آثاری که از سلین در بازار نشر ایران موجود است نام مانایاد سحابی را به عنوان مترجم با خود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به «دسته دلقک‌ها»، «قصر به قصر» و «مرگ قسطی» اشاره کرد.

کد خبر 610515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.