پردرآمدترین ستاره‌های فوتبال از دید مجله فوربس!

کلیان امباپه، لیونل مسی و کریستیانو رونالدو را شکست داد و در رتبه اول پردرآمدترین بازیکنان فوتبال از دید مجله فوربس در سال ۲۰۲۲ قرار گرفت‌.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کیلیان امباپه، لیونل مسی و کریستیانو رونالدو را شکست داد و در رتبه اول پردرآمدترین بازیکنان فوتبال از دید مجله «فوربس» در سال ۲۰۲۲ قرار گرفت‌. پس از امضای قراردادی پرسود که او را تا سال ۲۰۲۵ در پاریس نگه می‌دارد، دیدن امباپه که مسی را از صدر جدول رده‌بندی پایین می‌کشد، تعجب‌آور نبود. با این حال، هنگامی که رتبه‌بندی‌ها فاش شد، خیلی شوکه کننده نبود. چندین بازیکن لیگ برتری در این فهرست قرار گرفتند و این نخستین حضور یک مهاجم نروژی در لیست بود.

پردرآمدترین ستاره های فوتبال از دید مجله فوربس!

کوین دی بروین - ۲۹ میلیون دلار (۲۶.۵ میلیون پوند)

دی بروین خود را به عنوان یکی از بهترین هافبک‌هایی که در لیگ برتر بازی می‌کند تثبیت کرده و این با قیمت قابل توجهی همراه است. استعداد او تضمین می‌کند که در سال گذشته ۲۵ میلیون دلار (۲۲.۵ میلیون پوند) درآمد از فوتبال کسب کرده است، در حالی که ۱۱ قرارداد با برندهای مختلف، از جمله یکی با نایک، به این معنی است که او چهار میلیون دلار (چهار میلیون پوند) از سایر جاها دریافت کرده است.

پردرآمدترین ستاره های فوتبال از دید مجله فوربس!

آندرس اینیستا - ۳۰ میلیون دلار (۲۷ میلیون پوند)

از زمان ترک بارسلونا، اینیستا، تجارت و فوتبال خود را در ژاپن انجام داده است. آخرین سرمایه‌گذاری‌های تجاری او مانند راه‌اندازی کفش‌های امضاشده‌اش با هدف در دست گرفتن بازار ژاپن، به این معنی بود که او در سال گذشته ۵ میلیون دلار (۴.۵ میلیون پوند) از این راه به دست آورد. جادوگر اسپانیایی هنوز به طور منظم بازی می‌کند و در ۱۲ ماه گذشته ۲۵ میلیون دلار (۲۲.۵ پوند) از فوتبال بازی کردن به دست آورده است.

پردرآمدترین ستاره های فوتبال از دید مجله فوربس!

ادن هازارد - ۳۱ میلیون دلار (۲۸ میلیون پوند)

با وجود زمان محدود برای بازی کردن از زمان انتقالش از چلسی به رئال مادرید، هازارد همچنان خود را در بین ۱۰ بازیکن برتر فوتبال جهان می‌بیند. این ملی‌پوش بلژیکی ۲۷ میلیون دلار (۲۴ میلیون پوند) از قراردادهای فوتبالی و ۴ میلیون دلار (۴ میلیون پوند) از سرمایه گذاری‌های خارج از زمین به جیب زد.

پردرآمدترین ستاره های فوتبال از دید مجله فوربس!

رابرت لواندوفسکی - ۳۵ میلیون دلار (۳۱ میلیون پوند)

لواندوفسکی زمانی که مونیخ را به مقصد کاتالونیا ترک کرد، یکی از بهترین نقل و انتقالات تابستانی را انجام داد. مهاجم لهستانی ۸ میلیون دلار (۷ میلیون پوند) از حمایت‌های خارج از زمین با نایک و برند لباس خودش RL9 به دست آورد. او مطمئناً ارزش خود را برای گل‌هایی که به ثمر می‌رساند، بالا می‌برد. او ۲۷ میلیون دلار (۲۴ میلیون پوند) برای تلاش‌هایش در زمین فوتبال و سال گذشته، جمع‌آوری کرد.

ارلینگ هالند - ۳۹ میلیون دلار (۳۵ میلیون پوند)

هالند که اولین بازیکن در این لیست است، تقریباً به طور قطع در سال آینده بالاتر خواهد بود. معاملات با شرکت‌هایی مانند سامسونگ به این معنی بود که مرد نروژی حدود ۴ میلیون دلار (۴ میلیون پوند) برای معاملات خارج از زمین به دست آورد. گزارش‌ها حاکی از آن است که قرارداد بعدی او به تنهایی می‌تواند حدود ۱۸ میلیون دلار (۱۶ میلیون پوند) ارزش داشته باشد. درآمد هالند از زمین بازی در تابستان امسال، به ۳۵ میلیون دلار (۳۱ میلیون پوند) رسید.

پردرآمدترین ستاره های فوتبال از دید مجله فوربس!

محمد صلاح - ۵۳ میلیون دلار (۴۷ میلیون پوند)

صلاح سرانجام در تابستان قرارداد جدید لیورپول را روی کاغذ امضا کرد و تا سال ۲۰۲۵ در این باشگاه ماند. او در خارج از زمین یک نماد باقی می‌ماند و به عنوان یکی از تأثیرگذارترین ستاره‌های جهانی، از آدیداس، ۱۸ میلیون دلار (۱۶ میلیون پوند) بابت قراردادهای اسپانسری خود به جیب زد.

پردرآمدترین ستاره های فوتبال از دید مجله فوربس!

نیمار جونیورز - ۸۷ میلیون دلار (۷۸ میلیون پوند)

انتقال نیمار از بارسلونا به پاری سن ژرمن در سال ۲۰۱۷ همچنان گران‌ترین انتقال تاریخ فوتبال است و پس از تمدید قراردادش در پاریس، او جایگاه خود را در بین پنج ستاره پردرآمد برتر جهان حفظ می‌کند. این بازیکن برزیلی ۵۵ میلیون دلار (۵۰ میلیون پوند) از بازی‌های خود در زمین بازی به دست آورد، در حالی که ۳۲ میلیون دلار (۲۸ میلیون پوند) از طریق معاملات با شرکت‌هایی مانند Puma و Ooredoo Group درآمد کسب کرد.

پردرآمدترین ستاره های فوتبال از دید مجله فوربس!

کریس رونالدو - ۱۰۰ میلیون دلار (۹۰ میلیون پوند)

رونالدو پردرآمدترین بازیکن خارج از زمین در جهان است. معاملات با شرکت‌هایی مانند نایک، هربالایف و لایو اسکور تضمین می‌کند که او ۶۰ میلیون دلار (۵۴ میلیون پوند) به دست آورد و علی‌رغم اینکه در سال گذشته زمان بازی خود را محدود می‌دید، او همچنان ۴۰ میلیون دلار (۳۶ میلیون پوند) از معاملات فوتبال در زمین به دست آورد. شاید چشمگیرترین اعداد برای رونالدو، از اینستاگرام آمده باشد، جایی که او ۴۸۶ میلیون دنبال کننده دارد.

پردرآمدترین ستاره های فوتبال از دید مجله فوربس!

لیونل مسی - ۱۲۰ میلیون دلار (۱۰۸ میلیون پوند)

ستاره فصل گذشته توسط هم باشگاهی خود از رتبه اول به رده دوم سقوط کرد، اما مسی همچنان در ۱۲ ماه گذشته مبلغ چشمگیری کسب کرده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که این بازیکن آرژانتینی تقریباً نیمی از مبلغ خود را از حمایت‌های خارج از زمین (۵۵ میلیون دلار / ۴۹.۵ میلیون پوند) به دست آورده است، این درحالی است که او ۶۵ میلیون دلار (۵۸.۵ میلیون پوند) از تلاش‌های خود در زمین دریافت کرده است.

کلیان امباپه - ۱۲۸ میلیون دلار (۱۱۵ میلیون پوند)

امباپه اوایل سال جاری قرارداد پرسودی امضا کرد تا او را تا سال ۲۰۲۵ در پاری سن ژرمن نگه دارد، اما این بازیکن فرانسوی در حال حاضر مبالغ سرسام آوری به دست می‌آورد. در طول ۱۲ ماه گذشته به این مهاجم مبلغ تقریباً باورنکردنی ۱۱۰ میلیون دلار (۹۹ میلیون پوند) برای بازی‌هایش در زمین پرداخت شد. در معاملات با EA و Nike او همچنین ۱۸ میلیون دلار باورنکردنی (۱۶ میلیون پوند) از حمایت‌های خارج از زمین به خانه آورد.

کد خبر 610491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.