فعالیت ۵ کارخانه بازیافت نخاله‌های ساختمانی در تهران

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه پنج کارخانه سرمایه‌گذار در راستای بازیافت نخاله‌های ساختمانی و استحصال شن و ماسه در این کلان‌شهر فعال است، گفت: از این پنج کارخانه، سه کارخانه درحال بهره‌برداری است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، مهدی عزیزی اظهار کرد: در هر شبانه‌روز ۲۳ هزار تن نخاله و پسماند ساختمانی و عمرانی در شهر تهران تولید می‌شود که از این مقدار حدود ۱۷ هزار تن به مرکز پردازش و دفع پسماندهای ساختمانی آبعلی ارسال و پذیرش می‌شود.

وی درخصوص سرنوشت مابقی پسماندهای تولیدی در شهر، گفت: سه هزار تن از این شش هزار تن پسماند در مجتمع پردازش آرادکوه برای دفن و پوشش پسماندهای برگشت‌ناپذیر یا ریجکتی خانگی استفاده می‌شود و سه هزار تن پسماند دیگر در گودهای مجاز سطح شهر تهران (که حکم قضائی برای پر کردن آن صادر شده است) دفن می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه دو مجتمع (گود آبعلی و آرادکوه) پذیرای پسماندهای ساختمانی و عمرانی مجاز شهر تهران است، اضافه کرد: روزانه بیش از ۱۰ هزار تن از پسماندهای ساختمانی و عمرانی پذیرش شده در مجتمع پردازش آبعلی، مجدد بازیافت و به شن و ماسه و قطعات بتنی تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه پنج کارخانه سرمایه‌گذار در راستای بازیافت نخاله‌های ساختمانی و استحصال شن و ماسه فعال است، گفت: از این پنج کارخانه، سه کارخانه در حال بهره‌برداری است، یک کارخانه در حال تست سرد است و با یک کارخانه دیگر قراردادی منعقد شده است که تا پایان سال افتتاح می‌شود.

کد خبر 610487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.