بهره‌برداری از فاز نخست پروژه پارک‌رود در آینده نزدیک

سرپرست سازمان سیما و منظر شهرداری کرج گفت: فاز نخست پروژه پارک‌رود به‌زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

رمضانعلی پوررستمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه «پارک‌رود» یک پروژه زیست‌محیطی با پیوستِ عمرانی است، اظهار کرد: نخستین پروژه مستقل این دوره از مدیریت شهری با رفع موانع اجرایی آن به متراژ یک کیلومتر با تلاش بی وقفه سبزبانان این سازمان به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: تمام پیوست‌های زیست‌محیطی در اجرای پروژه پارک‌رود رعایت شده است و فضای سبز اطراف این پروژه به‌ویژه درختان کهنسال آن با رسیدگی بیشتر احیا می‌شود، چراکه هویت تاریخی هر شهر در بافت‌های سنتی و کهن آن نهفته است و به‌طورطبیعی با گذر زمان چنین بافت‌هایی حکم شناسنامه آن شهر را دارد.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج تصریح کرد: نسبت به اجرای فراخوان طراحی ورودی مجموعه تفرجگاهی پارک‌رود کرج با توجه به ضرورت طراحی نشانه‌ها و المان‌های ورودی آنکه برگرفته از هویت و شاخصه‌ها و ویژگی‌های فرهنگی، تاریخی و اجتماعی این شهر است، اقدامات لازم انجام شده است.

وی از هنرمندان مجسمه‌ساز، معماران و طراحان شهری دعوت کرد با ارائه طرح متناسب با فضاهای ورودی در این فراخوان شرکت کنند.

پوررستمی با اشاره به اهمیت این پروژه و در راستای تسهیل درروند اجرایی آن، گفت: طراحی این پروژه باید دارای معماری یکپارچه باشد و نصب المان‌ها و مبلمان شهری آن متناسب با محیط از ویژگی خاصی تبعیت کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پروژه پارک‌رود به طول ۳۵۰۰ متر از آبگیر بیلقان تا پل حامی است که با احتساب دو طرف حاشیه رودخانه کرج حدود هفت کیلومتر است که تاکنون دو کیلومتر آن آزادسازی شده است.

کد خبر 610481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.