سهم ۳۳ درصدی مزاحمت‌های تلفنی از تماس‌ها با سامانه ۱۲۵ مشهد

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد با بیان اینکه در نیمه نخست سال جاری حدود ۳۲۴ هزار تماس با سامانه ۱۲۵ برقرار شده است، گفت: حدود ۳۳ درصد از این تماس‌ها مزاحمت‌های تلفنی است.

علی نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به اهمیت حفظ ایمنی زائران و مجاوران رضوی، طی سال‌های اخیر با توسعه ناوگان، ایستگاه‌ها و تجهیزات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد تلاش شده است تا ارائه خدمات در بالاترین سطح ممکن انجام شود که در همین راستا این سازمان با فعالیت ۵۴ ایستگاه در سطح شهر، از پیشروترین‌های کشور است.

وی ادامه داد: بررسی داده‌ها و تماس‌های شهروندان با سامانه ۱۲۵ طی شش ماهه نخست سال جاری حاکی از آن است که در این مدت بالغ بر ۱۸ هزار عملیات شامل عملیات‌های امداد و نجات، اطفای حریق و ارائه خدمات ایمنی در سطح کلان‌شهر مشهد انجام شده است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد با بیان اینکه در مجموع در نیمه نخست سال جاری حدود ۳۲۴ هزار تماس با سامانه ۱۲۵ برقرار شده است که طبق آمارها حدود ۳۳ درصد از این میزان مزاحمت تلفنی بوده است، گفت: مزاحمت‌های تلفنی توان عملیاتی نیروهای آتش‌نشانی را کاهش می‌دهد و ممکن است در انجام عملیات‌های واقعی برای سایر شهروندان مخاطراتی ایجاد کند.

وی افزود: با توجه به اهمیت سرعت عمل و واکنش سریع نیروهای آتش‌نشان، در حال حاضر مراحل احداث یک ایستگاه جدید انتهای بلوار وکیل‌آباد در حال انجام است تا با بهره‌برداری از این ایستگاه، توان عملیاتی این سازمان در غرب مشهد، دوچندان شود.

نجفی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات پیش‌روی آتش‌نشانان در حوادث و عملیات‌های درون‌شهری، حضور شهروندان به‌عنوان تماشاچیان حوادث است که در بسیاری از موارد با اختلال در فعالیت این نیروها، باعث کاهش سطح عملیاتی آتش‌نشانی می‌شود و به همین منظور از تمام شهروندان تقاضا می‌شود هنگام بروز حوادث از توقف و حضور بی‌مورد در صحنه‌های عملیاتی خودداری کنند.

کد خبر 610451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.