اصناف، خط مقدم فضای اقتصاد و کسب‌وکار کشور هستند

نایب‌رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان گفت: اصناف به‌عنوان یکی از چرخ‌های حرکت اقتصاد کشور باید خود را با قاعده‌های جدید بازار همراه کنند، از این رو باید با قواعد جدید و به‌روزِ فعالیت در بازار آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ناصر خاشعی صبح امروز _شنبه شانزدهم مهرماه_ در جمع رؤسای اتحادیه‌های صنفی شهرستان لنجان، بازاریان و اصناف را شبکه‌ای بسیار ارزشمند و ملی دانست و اظهار کرد: بازاریان ظرفیت‌های گسترده‌ای در اختیار دارند، به‌گونه‌ای که واحدهای تولیدی و توزیعی به عنوان یکی از مهم‌ترین کانون‌های ایجاد اشتغال و ثروت شناخته می‌شوند، بر همین اساس می‌توان ادعا کرد اصناف خط مقدم فضای اقتصاد و کسب و کار کشور هستند.

وی با بیان اینکه اصناف جز بزرگترین نهاد مدنی به شمار می‌آید که توسط مردم اداره می‌شود، افزود: اصناف به عنوان یکی از چرخ‌های حرکت اقتصاد کشور باید خود را با قائده‌های جدید بازار همراه کنند، از این رو باید با آموزش با قواعد جدید و به روز فعالیت در بازار آشنا شوند.

نایب رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با بازار را نیاز امروز دانست و تصریح کرد: در دوره جدید فعالیت هیئت رئیسه اتاق اصناف شهرستان لنجان آموزش یکی از مباحث مورد تاکید است چراکه «نهضت مهارت‌آموزی» در گام دوم انقلاب مورد تاکید بوده و بر همین اساس نیاز است ریل‌گذاری مناسب توسط اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی این شهرستان انجام گیرد تا تحول لازم برای اصناف و فعالان این بخش ایجاد شود.

خاشعی ادامه داد: تمام بخش‌های اقتصادی کشور با شیوع ویروس منحوس کرونا شرایط سختی را تجربه کردند و عملاً بخش‌های اقتصادی و تولیدی در همه جای دنیا تحت تأثیر این بیماری آسیب دیدند که کشور و اصناف ما نیز از این موضوع مستثنی نبودند؛ با توجه به تغییر وضعیت بازار نیاز است به سمت ارتقای سطح دانش بازاریان حرکت کرد تا چالش‌های پیش روی آنان کاهش یابد.

وی مطرح کرد: با برگزاری دوره‌های آموزشی از قبیل مشتری‌مداری، بازاریابی، تکمیل زنجیره ارزش و استفاده از تکنولوژی نوین می‌توان به بازار شهرستان لنجان نفس تازه‌ای دمید و شاهد افزایش امید و رونق بازار شهرستان لنجان بود.

نایب‌رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان با اشاره به اهمیت فعالیت کمیسیون‌های آموزش و بازرسی، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های هیئت رئیسه اتاق اصناف شهرستان لنجان، فعال‌سازی دوباره کمیسیون‌های اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی زیرمجموعه است که شیوع ویروس کرونا، فعالیت آن‌ها را تحت تأثیر قرار داده بود و با تحقق این مهم، قطعاً نتایج این فعالیت‌ها به وضوح در اتاق اصناف و اتحادیه‌ها احساس خواهد شد.

کد خبر 610445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.