فاضلاب و پسماند ۲ معضل جدی شهر/نیازمند همراهی دولت برای حل مسئله هستیم

شهردار چادگان بر ضرورت بهره‌برداری از شبکه فاضلاب و ساماندهی پسماند شهری تاکید کرد و گفت: در صورت تامین اعتبار، این پروژه به سرانجام می‌رسد.

محمد عرب‌چادگانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه شبکه فاضلاب شهر چادگان در حال اجرا است، اظهار کرد: این پروژه توسط شرکت آب و فاضلاب در چادگان اجرا می‌شود که با اختصاص بودجه در سفر رئیس‌جمهور به استان اصفهان به این‌گونه طرح‌ها، امیدواریم در آینده شاهد پیشرفت کار بیشتری باشیم.

وی افزود: درحال‌حاضر دفع فاضلاب به صورت سنتی و به وسیله ماشین‌های حمل فاضلاب انجام می‌شود؛ حفر چاه به دلیل اینکه در مجاورت رودخانه زاینده‌رود هستیم، به صلاح نیست و تهدیدی علیه محیط‌زیست است.

شهردار چادگان، تسریع در اجرای این پروژه را برای رفع چالش‌های زیست محیطی مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: دفع پسماند و زباله آسیب‌ساز شد و مسائل زیست‌محیطی مرتبط با سد و رودخانه زاینده‌رود از اهمیت خاصی برخوردار است، به همین دلیل دفع کمپوست و تفکیک زباله به عنوان سه موضوع مهم در دستور کار قرار گرفته است تا مدلی آسان‌تر با سرمایه کمتر انتخاب شود.

عرب‌چادگانی، تاکید کرد: ایجاد کارخانه پسماند و کمپوست برای شهرهای کوچکی همانند چادگان صرفه اقتصادی ندارد و این اقدامات باید با همکاری شهرستان‌های مجاور انجام شود.

وی ادامه داد: تفکیک و بازیافت پسماند مدل دیگری است که شهرستان‌های نجف‌آباد و تیران‌وکرون انجام داده‌اند؛ با استفاده از این فرصت امکان سرمایه‌گذاری و مشارکت با دیگر شهرستان‌ها وجود دارد.

شهردار چادگان همکاری و مشارکت برای حل این معضل را ضروری عنوان کرد و گفت: مدیریت شهری عزم خود را برای ساماندهی پسماند به کار گرفته و نیاز است با توجه به ضرورت حفظ منابع آب و مسائل زیست‌محیطی، دولت با شهرداری چادگان همکاری لازم را داشته باشد.

کد خبر 610426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.