جوان‌ترین تیم تاریخ لیگ برتر را داریم/ اصفهان قطب هندبال کشور

«تیم ما هرسال ترکیب اصلی خود را از دست می‌دهد و باید بازیکن جایگزین کنیم، احتمال دارد افراد بهتر را از دست بدهیم؛ این چالش از همه چیز سخت‌تر است، زیرا کار ما را مشکل می‌کند. بیشتر بازیکنان بزرگسال به سربازی رفتند یا دانشجو هستند و برای افراد جایگزین، جوانان به تیم ما اضافه می‌شوند.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم هندبال هوانیروز که از بازیکنان سرباز تشکیل شده است، دو فصل پیش در لیگ برتر هندبال حضور داشت اما نتایج لازم را کسب نکرد و به لیگ دسته اول سقوط کرد. این تیم سال گذشته با هدایت «کورش غفاری» به مقام دومی لیگ دسته اول هندبال رسید و مجوز حضور دوباره در لیگ برتر را پیدا کرد.

غفاری برای فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر هندبال به عنوان مدیرعامل و مدیرفنی تیم هندبال پرواز هوانیروز فعالیت می‌کند؛ این تیم در نخستین بازی خود مقابل نفت و گاز گچساران قرار گرفت که تنها با اختلاف دو گل، بازی را واگذار کرد و در دومین بازی به مصاف صنعت مس کرمان رفت که با نتیجه ۲۸ بر ۲۹ شکست خورد.

خبرنگار ایمنا گفت‌وگویی با مدیرعامل باشگاه هوانیروز داشته که در ادامه می‌خوانید:

در رابطه با شرایطی که در لیگ یک هندبال داشتید و همین‌طور صعود به لیگ برتر، توضیح دهید

سال گذشته در لیگ یک در گروه مرگ با تیم‌های اسلام آباد و فراز بام قرار گرفتیم. کارشناسان هندبال پیش‌بینی می‌کردند، هر دو تیمی که از این گروه بالا بیایند می‌توانند به لیگ برتر راه پیدا کنند و این اتفاق هم رخ داد. تیم ما و اسلام‌آباد به فینال رقابت‌های لیگ دسته اول رسیدیم و آن‌ها با قهرمانی و هوانیروز با مقام دوم به رقابت‌های لیگ برتر راه پیدا کرد. هوانیروز جوان‌ترین تیم تاریخ لیگ برتر را دارد که از سربازان ۱۷-۱۸ ساله تشکیل شده است، این جوانان با حضور در تیم پرواز هوانیروز هم سربازی خود را می‌گذرانند، بازی می‌کنند و می‌تواند آینده خود را شکل دهند. امیدوارم بتوانیم به جوانان کشورمان و شهر اصفهان کمک کنیم.

چه تعداد از بازیکنان سرباز فصل پیش را در خدمت دارید؟

خدمت سربازی حدود ۵۰ درصد بازیکنان سال گذشته تمام و از تیم جدا شدند. برای لیگ برتر بازیکنان جدید و قدیمی را کنار هم قرار دادیم، تیم خوبی داریم، اما جوان و کم‌تجربه هستند که امیدوارم به مرور زمان بهتر شویم و نتایج خوبی بگیریم.

با توجه به اینکه بازیکنان سرباز هستند و شما هرسال با چالش بازیکن مواجه هستید، کارتان سخت نمی‌شود؟

این اتفاق برای تیم‌های بزرگ رخ نمی‌دهد زیرا مشکل مالی ندارند، ترکیب اصلی تیم خود را حفظ می‌کنند و به فکر این هستند با تقویت تیم نقاط ضعف خود را پوشش دهند، اما تیم ما هرسال ترکیب اصلی خود را از دست می‌دهد و باید بازیکن جایگزین کنیم که احتمال دارد بازیکن بهتر را از دست بدهیم. این چالش برای ما از همه چیز سخت‌تر است زیرا کار ما را مشکل می‌کند، بیشتر بازیکنان بزرگسال به سربازی رفتند یا دانشجو هستند و برای بازیکن جایگزین جوانان به تیم ما اضافه می‌شوند.

حضور یک تیم نظامی در لیگ برتر برای بازیکنان جوان فرصت خوبی است که می‌توانند هم سربازی خود را بگذرانند و هم در لیگ برتر بازی کنند، چه انگیزه‌ای برای حضور در این تیم دارید؟

مهم‌ترین موضوع در تیم‌داری، اعتبار است زیرا با پول می‌توان بازیکن، امکانات و شرایط خوب فراهم کرد. هوانیروز از من و تیم هندبال حمایت می‌کند، اما برای ورزش ردیف بودجه ندارد و انگیزه ما هم که در دوره‌ای ورزشکار بودیم، این است که به جوانان کمک کنیم، وگرنه هدف از تیم‌داری نتیجه گرفتن و قهرمانی نیست. باید این نکته را اضافه کنم که تیم هندبال نوجوانان پرواز هوانیروز یکی از تیم‌های خوب کشور است و روی سکو قرار می‌گیرد زیرا رده سنی تیم‌های ما جوانان است.

در هفته نخست لیگ برتر هندبال، مقابل نفت و گاز گچساران قرار گرفتید که تنها با اختلاف دو گل بازی را واگذار کردید، راجع به این مسابقه توضیح دهید

۲۴ ساعت قبل از بازی اعلام کردند که طبق تصمیم کمیته انضباطی دو نفر از بازیکنان شما نمی‌توانند بازی کنند، کاری به درست یا اشتباه بودنِ تصمیم کمیته انضباطی نداریم، اما هیچ جای دنیا ۲۴ ساعت قبل از بازی محرومیت بازیکن را ابلاغ نمی‌کنند. با رایزنی که انجام شد این دو نفر بازیکن اجازه بازی گرفتند، اما بازهم یکی از بازیکنان اصلی ما نتوانست بازی کند که این موضوع محرومیت یک شوک روحی به تیم ما بود. در دقیقه دو بازی روی اشتباه داور یکی از بازیکنان خوب من اخراج شد، با این شرایط سرمربی چطور می‌تواند تیم را کنترل کند. در نیمه دوم بازی دقایقی پیش افتادیم، اما بازی برده را باختیم. چشم‌انداز خوبی در آینده داریم و امیدواریم با بازیکنانی که قرار است به تیم اضافه شوند شرایط بهتری پیدا کنیم.

نظر شما در رابطه با حضور چهار تیم از اصفهان در لیگ برتر هندبال چیست؟

این موضوع نشان‌دهنده این است که هندبال اصفهان با مدیریت حسن افتخاری و سرمایه‌گذاری باشگاه‌های بزرگ به قطب هندبال کشور تبدیل شده است. از انصراف ذوب‌آهن ناراحت هستیم زیرا به جای چهار تیم می‌توانستیم پنج تیم داشته باشیم و مشخص نیست چرا این تیم ریشه‌دار از لیگ برتر هندبال انصراف داد.

کد خبر 610402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.