آشنایی با حقیقت زندگی برخی سلبریتی‌ها، موجب تنفر از آنان می‌شود

امام جمعه زرین شهر گفت: اگر نسل جوان کشور با باطن و حقیقت زندگی برخی سلبریتی‌ها آشنا شوند نه تنها دیگر طرفدار این افراد نخواهند بود بلکه دیگر آنها را دنبال نخواهند کرد و تنفر جای علاقه به این افراد را خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام قاسم باقریان بعد از ظهر امروز _جمعه پانزدهم مهر ماه_ در نشست بصیرتی با جوانان در مصلی بزرگ حضرت ولی عصر (عج) زرین شهر اظهار کرد: یکی از الزامات افزایش بصیرت در جامعه شناخت هرچه بیشتر افراد اثرگذار همچون هنرمندان، اساتید دانشگاه، چهره‌های سیاسی و.... است که در جامعه افرادی طرفدار آنها هستند.

وی با بیان اینکه متأسفانه امروزه به دلیل گسترش فضای مجازی سلبریتی‌ها به‌یک مرجع برای شکل‌گیری هویت نوجوانان و جوانان تبدیل شده‌اند، افزود: اگر نسل جوان کشور با باطن و حقیقت زندگی برخی سلبریتی‌ها آشنا شوند نه تنها دیگر طرفدار این افراد نخواهند بود بلکه دیگر آنها را دنبال نخواهند کرد و تنفر جای علاقه به این افراد را خواهد گرفت.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: متأسفانه برخی از سلبریتی‌ها با ظاهری آراسته و فریبنده در جامعه و فضای مجازی حضور دارند و نوجوان و جوان کشور به دلایل مختلف از جمله عدم دسترسی به واقعیت‌های زندگی این افراد تنها ظاهر این افراد را دیده و شیفته آنها می‌شوند.

وی ادامه داد: استفاده از فضای بی در و پیکر فضای مجازی سبب شده در این فضا به نظام آموزشی، تربیتی، فرهنگی و اقتصادی کمتر توجه شود و به جای آن برخی سلبریتی‌ها به عنوان مرجع فکری جوانان شناخته شوند و نسل جوان از سبک زندگی این افراد الگو برداری کنند و این مسئله در حالی است که اگر نسل جوان به جای ظاهر به باطن حقیقی برخی از این سلبریتی‌ها ببرند پی ببرند از رفتار خود در الگو برداری ظاهری سخت پشیمان خواهند شد.

باقریان اضافه کرد: رهبر فرزانه انقلاب در سخنان خود فرمودند که هنرمندان و ورزشکاران قشر ارزشی و وفادار به نظام و انقلاب هستند و اندک افراد فریب خورده در میان این قشر نمی‌توانند چهره هنرمندان و ورزشکاران کشور را سیاه کنند و برهمین اساس نیاز است نسل جدید در انتخاب خود دقت کرده و افراد ارزشی را به عنوان الگوی خود قرار دهند.

وی مطرح کرد: دشمنان با رنگ و لعاب دادن به فرهنگ پوچ غرب در تلاش است رفتارها و سبک زندگی غلط فرهنگ بی ارزش غرب را جایگزین سبک ارزشمند ایرانی اسلامی کند و برای رسیدن به اهداف شوم خود از فضای مجازی، رسانه‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ی و اینترنتی استفاده می‌کند.

امام جمعه زرین شهر خاطرنشان کرد: دشمن به خوبی می‌داند چنانچه ارزش‌های اصیل و بنیادین فرهنگ ایرانی - اسلامی را در جامعه کمرنگ کرده و ارزش‌های پوچ، باطل و غیر اصیل را جایگزین فرهنگ ناب ایرانی- اسلامی کند می‌تواند شک و دودلی را در جامعه تزریق و به دنبال آن به اهداف پلید و شوم خود دست پیدا کند.

قوه قضائیه در برخورد با عاملان اصلی فتنه وظیفه سنگینی بر عهده دارد

وی با بیان اینکه قوه قضائیه در برخورد جدی با عاملان و مسببان اصلی فتنه اخیر وظیفه سنگینی را بر عهده دارد، گفت: در جریان فتنه اخیر در بین افراد دستگیر شده‌گان جوانانی وجود دارند که در پرتو غفلت مسئولان امر در دام تبلیغات گسترده دشمنان گرفتار شده و حرکاتی ناشی از هیجانات و بروز احساسات را از خود نشان دادند.

باقریان افزود: انتظار می‌رود دستگاه قضائی با نگاه تربیتی خود در مواجهه با برخی جوانان و نوجوانان فریب خورده و هیجان زده و بی‌تجربه، برخورد کرده و این افراد را مورد رأفت اسلامی ایرانی قرار دهد اما در مقابل این نگاه با مسببان و مجریانی که عامدانه سعی در شعله‌ور کردن آتش فتنه و فریب نسل جدید داشتند برخورد قاطع و انقلابی داشته باشند.

وی با بیان اینکه شکی نیست تلاش و برنامه‌ریزی‌های دشمنان برای ضربه زدن به مردم و نظام اسلامی این بار نیز راه به جایی نخواهد برد، تصریح کرد: انتظار مردم آن است مسببان تخریب اموال عمومی، عوامل تحریک جوانان و نوجوانان، متعرضان به ارزش‌های اصلی ایرانی اسلامی و متعرضان به جان و مال و آبروی مردم و آنان که قصد اصلی‌شان اعتراض نبوده و سرباز دشمنان در مسیر حمله به ارزش‌ها، اصول و مقدسات بودند به طور جدی و قاطعانه برخورد شود.

امام جمعه زرین شهر یادآور شد: امروز نگاه کشور و حتی دشمنان به اقدام انقلابی قوه قضائیه در برخورد قاطع با فتنه گران است و بر همین اساس انتظار می‌رود قوه قضائیه فرمایشات مقام معظم رهبری را در برخورد با دستگیر شدگان سرلوحه کار خود قرار دهد.

وی با بیان اینکه دستگاه قضا در برخورد با عوامل داخلی دشمن با قاطعیت برخورد کند، مطرح کرد: در فتنه اخیر دست‌های آلوده بسیاری برای مردم از زیر آستین نمایان شد و باعث شد در بسیاری از مراکز حتی مراکز حساس دست جاسوس‌های بیگانه رو شود و این مهم تنها به دلیل اشراف اطلاعاتی فرزندان غیور و نیروهای گمنام امام زمان به وقوع پیوسته است و باید قدردان آنان بود.

کد خبر 610360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.