به سفیر و سفارتخانه ایران در دانمارک حمله شد

وزیر امور خارجه کشورمان در پی ورود غیر قانونی یک مهاجم مسلح به محوطه سفارت جمهوری اسلامی ایران، وضعیت ناشی از ورود غیرقانونی مهاجم مسلح به سلاح سرد به محوطه سفارت جمهوری اسلامی ایران در دانمارک و حمله وی به سفیر کشورمان را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان، در پی ورود غیر قانونی یک مهاجم مسلح به محوطه سفارت جمهوری اسلامی ایران در دانمارک، در یک گفت‌وگوی تلفنی با خانم نادی پور، سفیر جمهوری اسلامی ایران در دانمارک، وضعیت ناشی از ورود غیرقانونی مهاجم مسلح به سلاح سرد به محوطه سفارت جمهوری اسلامی ایران در دانمارک و حمله وی به سفیر کشورمان را مورد بررسی قرار داد.

خانم نادی پور، سفیر جمهوری اسلامی ایران در این تماس تلفنی اظهار کرد: فرد مهاجم پس از ورود به محوطه سفارت، در حالی که سلاح سرد در دست داشت ضمن تهدید، اقدام به ایجاد رعب و وحشت و وارد آوردن خسارات به خودروهای مستقر در پارکینگ سفارت کرد.

وی افزود: متأسفانه به رغم هشدارهای رسمی قبلی، پلیس دانمارک با تأخیر فراوان خود را به سفارت رساند.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌وگوی تلفنی با انتقاد شدید از عدم تأمین امنیت سفیر و سفارت کشورمان در کپنهاگ، اظهار کرد: مایه تأسف است که در قلب اروپا چنین تعرضی به یک خانم و سفیر دارای مصونیت دیپلماتیک انجام می‌شود و پلیس نیز به موقع در محل حضور پیدا نمی‌کند.

کد خبر 610345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.