رعایت انصاف و عدالت قاعده طلایی اصناف است

رئیس اتحادیه فناوری ارتباطات و فرهنگی هنری شهرستان لنجان گفت: با همه فشارهایی که در جنگ اقتصادی بر بازار تحمیل شد، اصناف تلاش کردند با رعایت انصاف نقش خود را در تأمین امنیت معاش شهروندان به عنوان رسالتی سنگین به درستی ایفا کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا جعفریان با بیان اینکه اصناف در کنار فعالیت در حوزه اقتصادی و کسب و کار همواره در مسائل روز کشور نقش آفرین بوده‌اند، اظهار کرد: بازاریان از دیرباز در رویدادهای مهم این مرز و بوم، تأثیرگذار بوده‌اند و با روحیه مذهبی و پایبندی به اصول و ارزش‌های ایرانی - اسلامی نام درخشانی را از خود در تاریخ ایران اسلامی بر جای گذاشته‌اند.

وی افزود: اصناف در جنگ تحمیلی با اهدا جان و مال خود در پشتیبانی و تدارکات جبهه بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی همچون کوهی استوار با اقتدار در مقابل دشمنان ایستادند.

رئیس اتحادیه فناوری ارتباطات و فرهنگی هنری شهرستان لنجان تصریح کرد: بعد از دوران دفاع مقدس نیز اصناف و بازاریان در حمایت از توسعه کشور و عبور از بحران‌ها وارد عرصه سازندگی شدند و با حمایت‌های مادی و معنوی خود در این عرصه نیز توانستند نقشی ارزنده داشته باشند.

وی ادامه داد: با شکست دشمنان ایران اسلامی در جنگ تحمیلی و آغاز تحریم‌های ظالمانه، در زمره سرداران و افسران جنگ اقتصادی در برابر جنگ تمام عیار اقتصادی دشمن قرار گرفتند.

جعفریان امانتداری، رعایت انصاف و عدالت را قاعده طلایی اصناف دانست و اضافه کرد: بازاریان با بصیرت مثال زدنی خود دریافتند در جنگ اقتصادی دشمن چنانچه بازار منفعل شود قطعاً نظام ناکارآمد جلوه داده خواهد شد و مردم در تأمین نیازمندی‌ها و معیشت خود دچار مشکل می‌شوند، اما با همه فشارهایی که بر بازار تحمیل شد، اصناف تلاش کردند با رعایت انصاف نقش خود را در تأمین امنیت معاش شهروندان به عنوان رسالتی سنگین به درستی ایفا کنند.

وی با بیان اینکه هیئت رئیسه حمایت از اصناف را وظیفه خود می‌داند، گفت: با آغاز فعالیت هیئت رئیسه اتاق اصناف شهرستان لنجان در دوره جدید در تلاش هستیم برای رفع مشکلات اصناف، کسبه و بازاریان از هر فرصتی استفاده کرده تا دغدغه‌های آنها را به گوش مسئولان برسانم چراکه رفع مشکلات پیش روی این قشر مؤثر باعث دلگرمی آنان خواهد شد و از بروز هرگونه انحراف جلوگیری می‌شود.

رئیس اتحادیه فناوری ارتباطات و فرهنگی هنری شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: امروز رکود حاصل از شرایط اقتصادی فشار بسیار سنگینی را بر اصناف وارد کرده از این رو نیاز است در حوزه‌های مختلف از جمله مباحث مالیاتی، ایجاد ثبات در بازار، جلوگیری از قاچاق کالا و غیره چاره اندیشی شود تا شاهد کاهش التهاب در بازار باشیم.

کد خبر 610291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.