ترکیب احتمالی استقلال برابر فولاد

ترکیب احتمالی تیم فوتبال استقلال برای مصاف هفته هشتم برابر فولاد خوزستان را باتوجه به شرایط آبی‌پوشان پایتخت مورد ارزیابی قرار می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم فوتبال استقلال تهران امروز _جمعه پانزدهم مهرماه_ از ساعت ۱۷ در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی در چارچوب هفته هشتم رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال جام خلیج‌فارس میزبان تیم فوتبال فولاد خوزستان خواهد بود تا مقابل تیم سرسخت و پرمهره جواد نکونام به دومین پیروزی پیاپی مهم و حساس خود دست پیدا کند.

در ادامه ترکیب آبی‌پوشان پایتخت برای دیدار مقابل فولاد را بررسی خواهیم کرد:

حسینی مثل همیشه محافظ قفس‌توری آبی‌ها

سیدحسین حسینی گلر ۳۰ ساله آبی‌پوشان پایتخت، در تمامی هفت دیدار این فصل تیم فوتبال استقلال تهران درون دروازه قرار گرفته و نمایش قابل‌قبولی نیز از خود ارائه کرده است؛ حسینی تنها گلر مورد اطمینان ریکاردو ساپینتو برای قفس‌توری استقلال در فصل بیست‌ودوم لیگ‌برتر به حساب می‌آید. ثبت چهار کلین‌شیت و دریافت چهار گل، عملکردی است که تا این هفته حسینی به ثبت رسانده و برای افزایش آمار مثبت خود کار بسیار سختی در مقابل خط‌حمله باتجربه و سرسخت فولاد خوزستان دارد.

بازگشت مرادمند به ترکیب‌اصلی به‌دنبال سکونشینی عارف غلامی

در خط‌دفاعی استقلال، ریکاردو ساپینتو ابتدا در هفته‌های آغازین لیگ‌برتر با سه‌دفاع و سیستم دفاع‌خطی مقابل حریفان ظاهر می‌شد اما پس از ناکامی در استفاده از این تاکتیک، چند هفته‌ای است که با چهار مدافع تیمش را روانه مستطیل‌سبز می‌کند؛ در این سیستم، روزبه چشمی، عارف غلامی و رافائل سیلوا پای‌ثابت ترکیب استقلال بودند اما باتوجه به اینکه عارف غلامی از لیست آبی‌ها برای دیدار با فولاد خط خورده، محمدحسین مرادمند جای او را در ترکیب خواهد گرفت. ضمن اینکه سیاوش یزدانی هم مصدوم است و او نیز در لیست استقلال حضور ندارد.

علاوه‌بر این‌ها، در سمت چپ و راست خط‌دفاعی استقلال که به‌طور شطرنجی تغییر می‌کند، از بین جعفر سلمانی و ابوالفضل جلالی، شانس سلمانی برای بازی در دفاع‌چپ بیشتر است و اگر اتفاق خاصی نیفتد کوین یامگا مانند دو بازی قبلی آبی‌ها در سمت‌راست خط‌دفاعی توپ خواهد زد؛ جایی‌که صابر حردانی و رضا میرزایی نیز شانس بازی‌کردن در آن را دارند و به‌نظر می‌رسد شرایط یامگا کاملاً ساپینتو را برای بازی در این پست متقاعد کرده است.

ساپینتو به نقطه‌قوت تیمش دست نمی‌زند

استقلال در پست میانی خود، برای حفظ کمربند تدافعی و همچنین خلق فرصت‌های گلزنی مهره‌های کارآمدی را در اختیار دارد که می‌توانند شرایط را به‌سود آبی‌های پایتخت رقم بزنند؛ از ابتدای فصل تاکنون مهدی مهدی‌پور، روزبه چشمی، سعید مهری، آرش رضاوند و عزیزبک آمانوف بیشتر از ۳ بازی در ترکیب استقلال به میدان رفته‌اند و هرکدام تاثیرگذاری خاص خودشان را در نتایج کسب‌شده داشته‌اند. ساپینتو با سه هافبک مقابل گل‌گهر به میدان رفت و پیش‌بینی می‌شود با همین سیستم شاگردانش را روانه دیدار برابر فولاد خوزستان کند تا بتوانند خط‌میانی و تهاجمی چغر و پرسابقه حریف خوزستانی خود را مهار کنند.

سه مهاجم آماده گلزنی برای استقلال

شاگردان ریکاردو ساپینتو در هفته گذشته رقابت‌های لیگ‌برتر، با وارد کردن دو گل به دروازه گل‌گهر، ذهن گلزن و آماده بازیکنانش در زمین بازی نشان داد؛ پیمان بابایی در نوک‌پیکان استقلال و در کنار او، مهدی قایدی و محمد محبی بدون شک برای کسب پیروزی استقلال به‌مانند چند دیدار گذشته می‌توانند آبی‌ها را همراهی کنند؛ البته به‌جط آرمان رمضانیِ مصدوم، امیرارسلان مطهری و سجاد شهباززاده دو ستاره‌ای هستند که با صلاحدید کادرفنی آماده بازی برای استقلال هستند.

ترکیب احتمالی استقلال مقابل فولاد

سیدحسین حسینی، محمدحسین مرادمند، رافائل سیلوا، روزبه چشمی، جعفر سلمانی، کوین یامگا، مهدی مهدی‌پور، آرش رضاوند، محمد محبی، مهدی قایدی، پیمان بابایی.

کد خبر 610238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.