نساجی صفر - ذوب‌آهن صفر/در وطنی خبری نبود!

تیم‌های فوتبال نساجی مازندران و ذوب‌آهن اصفهان در ورزشگاه وطنی قائمشهر هشتمین جدال فصل لیگ‌برتر را با تساوی بدون‌گل به پایان رساندند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته هشتم رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال ایران جام خلیج‌فارس امروز _پنج‌شنبه چهاردهم مهرماه_ با دو دیدار استارت می‌خورد و از ساعت ۱۵ در ورزشگاه وطنی قائمشهر تیم‌های فوتبال نساجی مازندران و ذوب‌آهن اصفهان مقابل یکدیگر صف‌آرایی کردند؛ نساجی و ذوب‌آهن با ۹ امتیاز به‌ترتیب در جایگاه‌های هفتم و هشتم لیگ‌برتر قرار دارند و پیروز دیدار امروز یک تا سه پله در جدول صعود خواهد کرد.

رقابت‌های هفته هشتم لیگ‌برتر فوتبال، جام خلیج‌فارس؛

دیدار تیم‌های نساجی مازندران و ذوب‌آهن اصفهان

ورزشگاه: وطنی قائمشهر - بدون حضور تماشاگر

کوبل‌داوری: سعید رحیمی‌مقدم (داور وسط) - محمدعلی پورمتقی (کمک‌داور اول) - محسن بابایی (کمک‌داور دوم) - شبیر بهروزی (داور چهارم)

ناظر بازی: رسول فروغی

کارت‌زرد: محمدرضا سلیمانی (دقیقه ۵۲- [به‌دلیل تمارض] ذوب‌آهن) - محمد سلطانی‌مهر (دقیقه ۷۷- ذوب‌آهن) - صابر حردانی (دقیقه ۸۸- نساجی)

ترکیب تیم فوتبال نساجی:

علیرضا حقیقی - سعید غلامعلی‌بیگی - ایوب کلانتری (محمد شریفی - دقیقه ۷۱) - علی شجاعی - حسین زامهران (مسعود شجاعی - دقیقه ۷۱) - حامد شیری - صابر حردانی (متین کریم‌زاده - دقیقه ۸۸) - مهرداد عبدی - کریم اسلامی (عرفان گل‌محمدی - دقیقه ۸۸) - علیرضا ابراهیمی - آداما نیان (رضا جعفری - دقیقه ۵۷)

سرمربی: حمید مطهری

ترکیب تیم فوتبال ذوب‌آهن:

حبیب فرعباسی - امیرحسین صدقی (محمدعلی فرامرزی - دقیقه ۷۵) - حامد نورمحمدی - سیدمحمد قریشی - سجاد آشوری (محمدامین درویشی - دقیقه ۷۵) - آرمان قاسمی - امیرحسین رنگرزجدی - محمد سلطانی‌مهر (احسان پنشنبه - دقیقه ۸۹) - محمدحسین اسلامی - سجاد جعفری (نادر محمدی - دقیقه ۸۵) - محمدرضا سلیمانی (دارکو بیدوف - دقیقه ۷۵)

سرمربی: مهدی تارتار

شرح گل‌ها:

گزارش‌بازی:

در دقایق ابتدایی این دیدار، بازی کاملاً متعادل پیش می‌رفت و بازیکنان دو تیم بیشتر سعی بر این داشتند تا با پاس‌های بلند و نفوذ از جناحین به دروازه حریف برسند و گل نخست بازی را برای تیم‌شان به‌ثمر برسانند؛ کیفیت چمن وطنی نیز شرایط را برای دو تیم به گونه‌ای فراهم کرده که بتوانند با نمایش یک‌بازی تاکتیکی و روی‌زمین، به گل برتری دست پیدا کنند. به‌مرور ذوبی‌ها مالکیت توپ را از آن خود کردند و دو فرصت جدی روی دروازه نساجی ایجاد کردند که در نهایت مدافعان و گلر میزبان از باز شدن دروازه تیم‌شان جلوگیری کردند. تقابل تیم‌های نساجی و ذوب‌آهن در دمای ۲۷ درجه سانتی‌گرادِ قائمشهر برگزار می‌شود و همه‌چیز برای یک‌دیدار متعادل و فوتبال‌پسند مهیا است اما تا دقیقه ۳۵ به‌جز چند فرصت برای ذوب‌آهن که راه به جایی نبرد، بازی چنگی به دل نمی‌زد و حتی برای دقایقی به‌دلیل مصدومیت بازیکن نساجی از جریان افتاد.

پس از اعلام یک‌دقیقه وقت‌اضافه برای دیدار نساجی و ذوب‌آهن در نیمه‌اول، بدون رقم‌خوردن اتفاق خاصی، ۴۵ دقیقه ابتدایی با سوت سعید رحیمی‌مقدم با تساوی بدون‌گل به پایان رسید.

در نیمه‌دوم تیم فوتبال نساجی با استفاده از امتیاز میزبانی‌اش سوار بر بازی شد و توانست مالکیت توپ را به‌طور ویژه‌ای در اختیار بگیرد؛ نیمه‌دوم همه‌چیز کاملاً تغییر کرد و ذوب‌آهن که در نیمه‌اول مالک توپ و میدان بود و فرصت‌های بیشتری خلق کرد به عقب نشست و به‌دنبال گرفتن یک‌امتیاز خارج از خانه در مقابل نساجی بود؛ شاگردان حمید مطهری سوار بر بازی بودند و چند فرصت نصفه‌ونیمه نیز بر روی دروازه میهمان ایجاد کردند اما نتوانستند به گل دست پیدا کنند.

برای نیمه‌دوم، از سوی داور بازی، ۵ دقیقه وقت‌اضافه اعلام شد.

دقایق‌حساس:

دقیقه ۱۷- ارسال خطرناک از سمت راست بر روی دروازه نساجی، در محوطه‌جریمه میزبان توپ را به سجاد آشوری رساند اما شوت او پس از دخالت سعید غلامعلی‌بیگی با اختلاف میلی‌متری از کنار دروازه علیرضا حقیقی راهی کرنر شد.

دقیقه ۱۹- کریم اسلامی پشت محوطه‌جریمه ذوب‌آهن توپ را برای ایوب کلانتری کاشت که ضربه از راه دور کلانتری از بالای دروازه حبیب فرعباسی به بیرون رفت.

دقیقه ۲۳- سجاد آشوری توپ را از محمدحسین اسلامی گرفت و به محوطه‌جریمه میزبان زد و یک شوت خطرناک و محکم روانه دروازه نساجی کرد اما علیرضا حقیقی با یک‌واکنش فوق‌العاده توپ را مهار کرد.

دقیقه ۴۶- تیم فوتبال نساجی در محوطه‌جریمه ذوب‌آهن صاحب فرصت گلزنی بسیار خطرناک شد؛ ابتدا حسین زامهران پس از برخورد با مدافعان گاندوها نقش بر زمین شد که داور از این صحنه گذشت و در ادامه شوت علیرضا ابراهیمی پشت منطقه شش‌قدم با تکل فوق‌العاده دیدنی حامد نورمحمدی تغییر مسیر داد و به‌جای رسیدن به دروازه ذوب‌آهن به کرنر تبدیل شد.

دقیقه ۵۱- مهرداد عبدی از فاصله ۴۰ متری یک شوت سرکش را روانه دروازه فرعباسی کرد که توپ با اختلافی اندک به اوت رفت.

دقیقه ۵۸- رضا جعفری در بدو ورود به زمین به‌عنوان یار تعویضی، با عبور از مدافعان ذوب‌آهن در محوطه‌جریمه از زاویه‌بسته به‌دنبال باز کردن دروازه سفیدپوشان اصفهانی بود که در نهایت توپ به کرنر فرستاده شد.

دقیقه ۶۹- پاس رو به‌عقب مدافع نساجی برای علیرضا حقیقی و پرس سجاد آشوری شرایط را برای گلر نساجی سخت کرد و دفع‌توپ حقیقی با برخورد به آشوری بود به گل ذوب‌آهن تبدیل شود.

دقیقه ۸۰- ضدحمله ذوب‌آهن بعد از تشکیل یک مثلث با شوت سجاد جعفری به گل تبدیل شد اما پرچم کمک‌داور به نشانه آفساید بالا رفت و گل گاندوها پذیرفته نشد.

دقیقه ۹۲- کرنر ارسالی نساجی، در محوطه‌جریمه ذوب‌آهن باعث شلوغی شد و بازیکنان قرمزپوش نساجی به‌دنبال زدن ضربه آخر برای گل بودند که در نهایت توپ از سوی مدافعان ذوب‌آهن به بیرون زده شد تا آخرین فرصت بازی نیز از بین برود.

کد خبر 610203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.