رفع معضل زاینده‌رود نگاه ملی کمیسیون کشاورزی مجلس را می‌طلبد

استاد دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مردم اصفهان یک درخواست علمی، قانونی و اجتماعی از کمیسیون کشاورزی مجلس دارند که در موضوع زاینده رود با یک نگاه ملی ورود کنند.

به گزارش ایمنا، محمد کوشافر امروز _پنج شنبه چهاردهم مهرماه _در اجلاس مدیریت منابع فلات مرکزی با عنوان «بدون تأخیر» که در سالن شهید بهشتی دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، اظهار کرد: وقتی در حل مسئله زاینده‌رود وارد می‌شویم، شاهد یک نوع تزلزل در رفع این مسئله هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در نخستین نگاه انتظار این است که اراده کافی برای رفع این تزلزل انجام گیرد؛ امروز مردم اصفهان هم از نظر جانی و هم از نظر مالی در رنج و عذاب هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: نهادهای سیاست‌گذاری و قانون‌گذاری باید پاسخ دهند آیا وزن اقدامات این نهادها با وزن خطرات پیشرو در این زمینه متناسب بوده است.؟

وی افزود: مردم اصفهان یک درخواست علمی، قانونی و اجتماعی از کمیسیون کشاورزی مجلس دارند که در موضوع زاینده رود با یک نگاه ملی ورود کنند.

کوشافر گفت: شکاف بین نهادهای اجرایی و سیاست‌گذاری مشکل بعدی است؛ نهادهای اجرایی بدون توجه به اجرا عمل می‌کنند. در آئین‌نامه نحوه حفاظت، احیا و مدیریت تالاب کشور صراحتاً به حق‌آبه تالاب تاکید شده و سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت نیرو باید توضیح دهند در راستای اجرای این قانون چه کرده‌اند؟

وی گفت: در قانون یادشده به حق آبه تالاب گاوخونی از رودخانه بالا دست اشاره شده و این یعنی یک جریان دائمی در زاینده رود باید محقق باشد؛ درصورتی که شاهد جریان دائمی زاینده‌رود باشیم در ادامه شاهد پایداری سرزمین خواهیم بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اولویت شناخت مسئله برای ما در این مرحله اهمیت دارد؛ از نهادهای اجرایی و سیاستگذاری درخواست داریم پیام مردم اصفهان را بشنوند.

کد خبر 610195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.