علائم رایج کرونای طولانی‌مدت در میان کودکان چیست؟

علائم رایج کرونای طولانی‌مدت در میان کودکان شامل خستگی، مه مغزی و نوسانات خلقی می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با گذشت زمان از شروع همه‌گیری کرونا، محققان همواره در حال بررسی عوارض ناشی از کرونای طولانی‌مدت هستند. زمانی که افراد تا هفته‌ها یا حتی ماه‌ها پس از بهبود یافتن از بیماری کووید -۱۹، درگیر علائم مرتبط با آن هستند، به کرونای طولانی‌مدت مبتلا شده‌اند. ممکن است این علائم زندگی روزانه افراد را مختل کند. حتی کودکان نیز ممکن است مانند بزرگسالان درگیر کرونای طولانی‌مدت و علائم مرتبط با آن شوند. دوره کرونای طولانی مدت با توجه به عوامل مختلفی مانند شدت عفونت اولیه، سطح ایمنی، استرس و وضعیت واکسیناسیون بستگی دارد.

رایج‌ترین علائم کرونای طولانی‌مدت در میان کودکان چیست؟

رایج‌ترین علائم کرونای طولانی مدت در میان کودکان شامل خستگی، مه مغزی و نوسانات خلقی می‌شود. از آنجایی که این علائم ممکن است شبیه علائم دیگر بیماری‌ها باشند، والدین ممکن است متوجه دلیل بروز آن‌ها نشوند. علاوه بر این سه مورد، علائم رایج پس از کووید در میان کودکان شامل تب، سردرد، گلودرد، سرفه، ضعف، اختلالات خواب، سرگیجه، درد عضلانی و مفاصل، افسردگی، اضطراب و تغییر حس بویایی یا چشایی می‌شود.

چه کودکانی در معرض ابتلاء به کرونای طولانی مدت قرار دارند؟

با توجه به بررسی‌های اخیر، علائم کرونای طولانی‌مدت در میان حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد کودکان مبتلا به کووید -۱۹ گزارش شده است. خستگی یکی از رایج‌ترین علائم کرونای طولانی مدت در میان کودکان است. علائم کرونای طولانی‌مدت در میان کودکان مبتلا به بیماری‌هایی مانند آسم، اگزما و مشکلات خودایمنی رایج‌تر است. همچنین، کودکانی که درگیر عفونت شدید کووید -۱۹ بوده‌اند یا نیاز به استروئید یا اکسیژن درمانی داشتند، در برابر کرونای طولانی‌مدت آسیب‌پذیرتر هستند. نتایج پژوهش‌های انجام شده نشان می‌دهد که تقریباً ۳۴ درصد کودکانی که به نوع شدید کووید -۱۹ مبتلا شده‌اند، چهار تا شش ماه پس از بهبود یافتن درگیر علائم بیماری هستند.

چه عواملی باعث بروز کرونای طولانی‌مدت در میان کودکان می‌شود؟

متخصصان در مورد اینکه چه چیزی باعث بروز علائم کرونای طولانی‌مدت در میان کودکان می‌شوند، مطمئن نیستند. در حالی که برخی از عوامل خطر مانند چاقی یا هر بیماری زمینه‌ای دیگر ممکن است باعث شود کودک در معرض نوع شدید بیماری کووید -۱۹ و کرونای طولانی‌مدت قرار بگیرد. حتی کودکانی که کووید -۱۹ خفیف یا بدون علامت را تجربه می‌کنند نیز ممکن است درگیر کرونای طولانی مدت شوند.

کودکان مبتلا به کرونای طولانی مدت چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنند؟

در صورتی که علائم کرونای طولانی مدت در میان کودکان بیش از یک یا دو هفته ادامه پیدا کرد، لازم است به پزشک مراجعه کنید. گزینه‌های درمانی مختلفی با توجه به علائم و شدت بیماری وجود دارد، پزشک ابتدا زمان شروع بیماری کووید -۱۹ و علائم مرتبط با آن را بررسی می‌کند و تعیین می‌کند که بهترین گزینه درمانی برای کودک مبتلا به کرونای طولانی‌مدت چیست.

کد خبر 610189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.