۱۰۹ جراحی برای مصدومان زلزله در خوی و سلماس/۶۶ نفر بستری هستند

رئیس سازمان اورژانس کشور از بستری ۱۵۵ نفر درپی وقوع زمین‌لرزه ۵.۴ ریشتری روز گذشته در خوی خبر داد و گفت: درحال‌حاضر حدود ۶۶ نفر بستری هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جعفر میعادفر با اشاره به آمار امدادرسانی‌های سازمان اورژانس کشور درپی وقوع زمین‌لرزه ۵.۴ ریشتری روز گذشته در خوی، اظهار کرد: روز گذشته زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتری عمق ۱۰ کیلومتری زمین در آذربایجان غربی حوالی خوی را لرزاند که آسیب‌هایی به منازل وارد کرد و تعدادی هم مصدوم شدند.

وی با بیان اینکه این زمین‌لرزه دو شهرستان آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و چند شهرستان را تحت تأثیر قرار داده است، افزود: در مجموع از روز گذشته تا به امروز ۱۲۳۲ نفر به اورژانس مراجعه کردند تا درمان شوند و به وضعیت آن‌ها رسیدگی شود.

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: از تعداد کل ۱۱۱۳ نفر در خوی، ۸۱ نفر در سلماس و ۳۸ نفر در چایپاره به اورژانس مراجعه کردند یا درخواست امدادرسانی داشتند. تعداد کل افرادی که بستری شدند ۱۵۵ نفر است و درحال‌حاضر حدود ۶۶ نفر بستری هستند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۰۹ مورد جراحی نیز برای مصدومان ناشی از این زمین‌لرزه صورت گرفته است که ۱۰۰ مورد در خوی و ۹ مورد در سلماس انجام شده است.

به گزارش ایمنا، بامداد روز گذشته _سیزدهم مهرماه_ زمین‌لرزه‌ای با قدرت ۵.۴ ریشتر عمق ۱۰ کیلومتری زمین در خوی را لرزاند. بر اثر این زمین لرزه که ۴۲ پس‌لرزه تاکنون داشته است، دو استان و هشت شهرستان آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی تحت تأثیر قرار گرفتند.

بخش دیزج‌دیز در شهرستان خوی کانون این زلزله بوده و تاکنون آسیب‌های جزئی تا تخریب کلی در ٥٣ روستا در شهرستان‌های خوی، سلماس و چایپاره گزارش شده است؛ همچنین تعداد مصدومان این زمین‌لرزه تاکنون ١١٢٧ نفر (یک نفر ناشی از ریزش آوار و ١١٢٦ نفر ناشی از ترس و فرار) گزارش شده است.

کد خبر 610169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.