اجرای «برنامه ویژه مدرسه» رها نشده است/تهیه راهنمای برنامه‌ای جدید با محوریت مدرسه

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه طرح بوم کماکان درحال اجرا است اما در اجرا با چالش‌هایی مواجه شده است، گفت: به سمت اجرای برنامه درسی برای مدرسه می‌رویم که اگر راهنمای آن آماده شود، طرح بوم را به طور طبیعی در درون خود خواهد داشت.

به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام علی لطیفی درباره روند اجرای طرح «بوم» یا برنامه ویژه مدرسه که اجرای آن از سال ۹۷ آغاز شد و بر مبنای آن دو ساعت از برنامه درسی در اختیار مدیران مدارس قرار می‌گیرد تا فعالیت‌های مختلفی را خارج از کتاب درسی برای دانش‌آموزان طراحی و اجرا کنند، اظهار کرد: طرح بوم کماکان درحال اجرا است و رها نشده است، اما در اجرا با چالش‌هایی مواجه شده که چندان متناسب با وضعیت مدرسه، منطقه نبوده است.

وی افزود: اینکه امسال نسبت به برنامه بوم اقدام ویژه‌ای و برنامه‌ای داشته باشیم، فعلاً در دستور کار نیست و درحال‌حاضر به سمت اجرای برنامه درسی برای مدرسه می‌رویم که اگر راهنمای آن آماده شود، طرح بوم را به طور طبیعی در درون خود خواهد داشت.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: یکی از چالش‌های طرح بوم این است که با وجود پیش‌بینی نسبت به ساعت‌های اجرا، مدارس نتوانستند به درستی در کنار ساعات رسمی آموزشی ابلاغی و با توجه به زمانبندی که در مدرسه دارند، موارد خواسته شده را جای بدهند.

وی ادامه داد: معلم با جدول ساعت دروسی مواجه است که باید آن را اجرا کند و اینکه بتواند خوب برنامه‌ریزی و زمان‌یابی کند که به طور ویژه ساعاتی را نیز به طرح بوم اختصاص دهد در برخی مدارس به علت اقتضائات و شرایط محقق نشده است؛ لذا طرح بوم در سطح اجرا آن‌طور که پیش‌بینی شده بود، پیش نرفته است. درحال‌حاضر و به طور خاص برای امسال برنامه ویژه‌ای برای طرح بوم که متفاوت از سال‌های گذشته باشد، نداریم و همان روال سابق دنبال می‌شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 610166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.