بانوان با همراهی و به دور از تقابل مرد و زن باید به اهداف خود برسند

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: فضای حاکم بر جامعه نگاه مثبتی به فعالیت زنان ندارد که در اولین قدم باید این نگاه را تغییر دهیم و این موضوع به خود بانوان بازمی‌گردد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرزانه کلاهدوزان امروز _پنجشنبه چهاردهم مهرماه_ در گردهمایی بانوان مجلس و شوراهای اسلامی استان اصفهان در خصوص اثربخشی زنان در شورای اسلامی شهر، اظهار کرد: فرایند تصمیم‌گیری در شوراهای اسلامی شهر، یک فرایند عرضی است و تمام اعضا در عرض یکدیگر هستند، در صورتی که در ادارات افراد به صورت طولی هستند و بر اساس حکم جایگاهی دارند. در شورای اسلامی شهر ساختار به این شکل است که جمع باید به یک نتیجه واحد برسد و سخت‌ترین کار برای زنان این است که فرایند تصمیم را به نتیجه برسانند.

وی ادامه داد: فضای حاکم بر جامعه نگاه مثبتی به فعالیت زنان ندارد که در اولین قدم باید این نگاه را تغییر دهیم و این موضوع به خود بانوان بازمی‌گردد. با شلوغ‌کاری نمی‌توان کاری را پیش برد، زنان فکر می‌کنند، اگر با صدای بلند معضلات خود را مطرح کنند، نتیجه می‌گیرند، در صورتی که باید با همراهی و به دور از تقابل مرد و زن به اهداف مد نظر دست یابیم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه فعالیت اجتماعی زنان باید همراه با تعامل باشد، تصریح کرد: لازم است در فضایی مثبت و مؤثر اقدامات کارآمدی را رقم بزنیم.

وی اضافه کرد: جلساتی با همسران اعضای شورای اسلامی شهر داشته‌ایم که بسیار تأثیرگذار بوده و مباحث و موضوعات خوبی مطرح شده است.

کلاهدوزان با اشاره به اینکه مردان کلی‌نگر و زنان جزئی‌نگر هستند، گفت: بانوان باید برای طرح موضوع در شورای اسلامی شهر نیز کلی‌نگر باشند.

وی در خصوص لزوم ایجاد امنیت برای زنان، اضافه کرد: زنان باید نقش مؤثری در شورای اسلامی شهر داشته باشند و از مسائل و مشکلات شهر آگاه باشند، اظهار نظر و در فرایند تصمیم‌گیری شرکت کنند. کنترل احساسات در تصمیم‌گیری‌هایی که بر عهده زنان است، اهمیت دارد.

کد خبر 610164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.