۱۳۳۵ چادر امدادی و ۴۶۵ بسته غذایی میان زلزله‌زدگان خوی توزیع شد

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر از توزیع ۱۳۳۵ دستگاه چادر امدادی میان حادثه‌دیدگان در زمین‌لرزه روز گذشته در شهرستان خوی، خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، مهدی ولی پور در تشریح خدمات جمعیت هلال‌احمر به حادثه‌دیدگان در زمین لرزه ٥.٤ ریشتری خوی، اظهار کرد: تا ساعت ٩ صبح امروز _چهاردهم مهرماه_ ١٣٣٥ دستگاه چادر امدادی، ٧٨٦ تخته موکت، دو هزار تخته پتو و ۴۶۵ بسته غذایی میان حادثه‌دیدگان توزیع شده است.

وی به مهم‌ترین اقدامات انجام شده پس از دریافت گزارش وقوع زلزله در خوی اشاره کرد و افزود: فعال‌سازی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات آذربایجان غربی و سازمان امدادونجات، ایجاد یک اردوگاه اسکان اضطراری در خوی و ارسال دو هزار دستگاه چادر مسافرتی از آذربایجان شرقی به ستاد فرماندهی عملیات در خوی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده تا ساعت ۹ صبح امروز بوده است.

رئیس سازمان امدادونجات هلال‌احمر با بیان اینکه ١١ تیم عملیاتی و تخصصی از آذربایجان شرقی برای کمک به اسکان اضطراری و توزیع اقلام امدادی میان زلزله‌زدگان به خوی اعزام شده‌اند، تصریح کرد: ٤٤ تیم عملیاتی شامل ٢٢٣ نفر در مناطق متأثر از زلزله حضور دارند و درحال امدادرسانی به حادثه‌دیدگان هستند.

بامداد روز گذشته _سیزدهم مهرماه_ زمین‌لرزه‌ای با قدرت ۵.۴ ریشتر عمق ۱۰ کیلومتری زمین در خوی را لرزاند. بر اثر این زمین لرزه که ۴۲ پس‌لرزه تاکنون داشته است، دو استان و هشت شهرستان آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی تحت تأثیر قرار گرفتند.

بخش دیزج‌دیز در شهرستان خوی کانون این زلزله بوده و تاکنون آسیب‌های جزئی تا تخریب کلی در ٥٣ روستا در شهرستان‌های خوی، سلماس و چایپاره گزارش شده است؛ همچنین تعداد مصدومان این زمین‌لرزه تاکنون ١١٢٧ نفر (یک نفر ناشی از ریزش آوار و ١١٢٦ نفر ناشی از ترس و فرار) گزارش شده است.

کد خبر 610161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.