۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
«بارانه» در کرج فعال شد

رئیس سازمان حمل‌ونقل و بار و مسافر شهرداری کرج از راه‌اندازی سامانه بارانه در این سازمان خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این سامانه، تمام فعالیت‌های مرتبط با شرکت‌های حمل‌ونقل، رانندگان و ناوگان باری در شهر کرج به صورت سیستمی و غیرحضوری انجام می‌شود.

محسن امیدوارحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرج در راستای اجرای قانون توسعه حمل‌و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور، به منظور ساماندهی و بهبود وضعیت حمل‌ونقل بار در کلان‌شهر کرج، از ابتدای سال ۱۳۹۶ فعالیت اجرایی خود را آغاز کرد.

وی با اشاره به اینکه سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری با هدف بهبود حمل‌ونقل بار در کرج گام بر می‌دارد، تصریح کرد: روان‌سازی حمل‌ونقل بار درون شهری، افزایش ایمنی تردد ناوگان، کاهش آلودگی‌های ناشی از تردد ناوگان بار در کلان‌شهر کرج از جمله فعالیت‌های این سازمان است.

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرج از جمله طرح‌های پیش روی این سازمان را مدیریت مکانی و زمانی و الزامات کیفی تردد ناوگان بار در معابر درون‌شهری با تمرکز بر رویکرد هوشمندسازی، فرهنگ‌سازی راهبران و شهروندان در راستای افزایش ایمنی حمل‌ونقل بار، توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل بار درون شهری و گسترش کمی و کیفی ارائه خدمات معاینه فنی برشمرد.

وی با بیان اینکه مدیریت اصولی در حوزه حمل‌ونقل بار درون شهری با استفاده از سامانه‌های هوشمند باعث شفافیت چرخه حمل‌ونقل و ساماندهی ناوگان، رانندگان و شرکت‌های فعال در این حوزه می‌شود، تصریح کرد: شهرداری کرج با هدف بهبود وضعیت حمل‌ونقل درون‌شهری، تسهیل در ارائه خدمات و ارتقای سطح رضایت همگانی کاربران، نسبت به راه‌اندازی سامانه مدیریت حمل‌ونقل بار و کالا (سامانه بارانه) در شهر کرج اقدام کرده است.

امیدوارحسینی ادامه داد: سامانه بارانه کرج، حاوی تمام فرایندهای عملیاتی سازمان حمل‌ونقل بار با قابلیت اجرای فرایندها در سمت شهروند و دفاتر است که منطبق با دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت کشور طراحی و پیاده‌سازی شده است.

وی در خصوص مهم‌ترین ویژگی‌ها و امکانات سامانه بارانه، گفت: این سامانه امکاناتی همچون صدور مجوز بهره‌برداری برای شرکت‌های حمل‌ونقل، صدور پروانه فعالیت ناوگان باری، صدور پروانه اشتغال رانندگان و ارسال در لحظه اطلاعات برای utcms، صدور مجوزهای تردد، کنترل تخلفات اضافه بار، صدور بار برگ جهت جابه‌جایی در بخش درون‌شهری، اعتبارسنجی اطلاعات و اتصال به سرویس‌های استعلام کشوری را دارا است و گزارش‌های متنوعی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرج خاطرنشان کرد: سامانه بارانه در حال حاضر دارای ۹ زیرسیستم است و انتظار می‌رود با استقرار و بهره‌برداری کامل از سامانه، تمام فعالیت‌های مرتبط با شرکت‌های حمل‌ونقل، رانندگان و ناوگان باری در شهر کرج به صورت سیستمی و غیرحضوری صورت پذیرد.

کد خبر 610124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.