بررسی ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن اولویت شورای شهر تهران

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: اولویت جلسات شهر ایمن بررسی روند ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن و پرخطر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی بابایی امروز _پنجشنبه چهاردهم مهرماه_ در جلسه شهر ایمن که در منطقه ۱۱ تهران برگزار شد، اظهار کرد: سلسله نشست‌ها و جلسات شهر ایمن در تمام مناطق بیست‌ودوگانه به تفکیک برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: اولویت جلسات شهر ایمن بررسی روند ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن و پرخطر در شهر است.

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: اقدامات عملی ایمن‌سازی ۱۱ ساختمان در منطقه ۱۱ تهران آغاز شده و اقدامات شهرداری منطقه ۱۱ در برخورد با ساختمان‌های ناایمن و خطرآفرین محله‌های مرکزی شهر، هوشمندانه و جسورانه است.

وی تصریح کرد: کمیته ایمن‌سازی و مدیریت بحران شهر تهران پیشرفت پروژه‌ها را تحسین و از اقدامات پیشگیرانه در خصوص ساختمان‌های ناایمن حمایت می‌کند؛ روند پیشگیری و ایمن‌سازی باید با انرژی بیشتر تا رسیدن به وضع مطلوب ادامه یابد.

بابایی با اشاره به پاساژ آزاد و ساختمان‌های ناایمن منطقه ۱۱ تهران، افزود: این منطقه دارای ۱۱ ساختمان بسیار پرخطر است که ایمن‌سازی آنها با همکاری دستگاه‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی از اقدامات شهرداری برای ایمن‌سازی ساختمان‌های پرخطر ضرورت دارد و مورد تاکید است، اطلاع‌رسانی به وقت و جامع به شهروندان باید در دستور کار باشد تا شهروندان بدانند شهرداری چه کرده است و چه برنامه‌هایی دارد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اهمیت و الزام موضوع آموزش به شهروندان، اضافه کرد: لازم است سازمان آتش‌نشانی آموزش‌های الزامی برای مالکان ساختمان‌های ناایمن و برگزاری مانور زلزله و مانورهای ایمنی را در سطح نواحی اجرایی کند، چرا که اصل مهم آموزش قبل از وقوع بحران است و شهروندان با آموزش می‌توانند آماده باشند.

وی گفت: روش و رویکرد پیشگیرانه در مدیریت بحران مورد تاکید است و باید رویکرد پیشگیرانه داشته باشیم و با آموزش‌های گام به گام به کسبه و مالکان پیش برویم و گروه‌های فعال در محلات باید نسبت به برگزاری مانورهای آموزشی در سطح محلات اقدام کنند.

کد خبر 610093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.