ساماندهی بارفروشی‌های خرم‌آباد در اولویت بوده است

رئیس سازمان میادین شهرداری خرم‌آباد گفت: عمده کارسازمان میادین، ساماندهی بارفروشی‌های بوده که طی یک سال گذشته انجام شده است.

بهنام سلاحورزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: عملیات عمرانی میدان بارفروشی خرم‌آباد که بالای ۲۰ سال قدمت دارد تا سال ۱۴۰۰ به خاطر فوت پیمانکار آن نمیه‌کاره رها شده بود و به پیمانکاری دیگر واگذار شد که پیمانکار بعدی نیز اقدامات لازم را انجام نداده است.

وی ادامه داد: میدان بارفروشی مرکز استان از مشکلاتی همچون نبود سرویس بهداشتی و نمازخانه رنج می‌برد و افرادی که از شهرهای همجوار مراجعه می‌کردند، از ساده‌ترین امکانات اولیه محروم بودند تا اینکه شهردار خرم‌آباد موضوع را در دستور کار قرار داد و با کمک و پیگیری اعضای شورای اسلامی شهر توانستیم سرویس بهداشتی و بعد از آن نمازخانه مجموعه را در اولویت قرار دهیم.

رئیس سازمان میادین شهرداری خرم‌آباد با بیان اینکه نبود حصارکشی علاوه‌بر اینکه سلامت مردم را به خطر انداخته بود، مشکلات و معضلاتی از جمله نبود امنیت، تردد معتادان، گله‌های گوسفند و سگ‌های ولگرد را به دنبال داشت، در سال‌های گذشته با توافقاتی که با مالکان اطراف بارفروشی‌ها انجام شده بود، مالکان اجازه نمی‌دادند حصار را کامل کنیم، اما با کمک نهادهای نظارتی این مهم را نیز به سرانجام رساندیم.

وی اظهار کرد: دفع آب‌های سطحی، زیرسازی و آماده‌سازی بارفروشی که در همان ابتدای انجام کار رضایت شهروندان را در پی داشت و آسفالت معابر، از دیگر اقداماتی بود که شهردار این موارد را در اولویت قرار داد و اکنون بیش از ۸۰ درصد آسفالت معابر بارفروشی انجام شده است و شهردار قول داد تا ۲۰ درصد مابقی را نیز در اولویت قرار دهند.

سلاحورزی گفت: ساماندهی ۱۱۰ نفر از دستفروشان که به معضلی برای شهر تبدیل شده بود، ساماندهی سه‌چرخه‌های میوه فروش با شناسایی و پلاک‌گذاری آنها، شناسایی فروشندگان دام‌های غیرمجاز در ورودی‌های شهر و هدایت آنها به میدان تازه تأسیس، جانمایی سرویس بهداشتی شهرک صنوف زاگرس که خواسته غرفه‌داران و مردم شهر بود، صفر کردن بدهی‌های مالی سازمان در شش ماه نخست، به روز کردن بیمه کارکنان، جمع‌آوری و ساماندهی دکه‌های غیرمجاز از دیگر اقدامات این سازمان بوده که در کنار ساماندهی بارفروشی‌های خرم‌آباد انجام شده است.

کد خبر 610090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.