ایران - تایلند/ مهیای لندینگ در فینال!

تیم‌ملی فوتسال ایران در مسیر دفاع از عنوان قهرمانی در جام ملت‌های فوتسال آسیا در مرحله نیمه‌نهایی برابر تایلند قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پس از پایان مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های فوتسال و صعود تیم‌های ملی ایران - ژاپن - تایلند و ازبکستان به جمع چهار تیم برتر، امروز _پنج‌شنبه چهاردهم مهرماه_ مرحله نیمه‌نهایی شانزدهمین دوره مسابقات جام ملت‌های فوتسال ۲۰۲۲ آسیا به میزبانی کویت؛ با انجام دو دیدار پیگیری خواهد شد.

در یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین بازی‌ها، تیم‌ملی فوتسال ایران از ساعت ۲۰:۳۰ به‌وقت تهران، در آخرین دیدار از مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های فوتسال ۲۰۲۲ آسیا، برابر تیم‌ملی تایلند قرار خواهد گرفت تا تکلیف حریف برنده بازی ژاپن - تایلند در جدال پایانی مشخص شود.

شاگردان وحید شمسایی با کسب سه پیروزی مقتدرانه در گروه سوم رقابت‌های دور اول، در مقابل تیم‌های ملی اندونزی، چین‌تایپه و لبنان به‌ترتیب با نتایج ۵ بر صفر، ۱۰ بر یک و ۹ بر صفر به برتری رسید و در مرحله یک‌چهارم نهایی نیز با عبور بی‌دردسر و آسان مقابل ویتنام و پیروزی ۸ بر یک، حالا در نیمه‌نهایی است و اصلی‌ترین مدعی قهرمانی به‌شمار می‌رود.

شاگردان شمسایی با در اختیار داشتن بهترین خط‌حمله (۳۲ گل‌زده) و بهترین خط‌دفاعی (تنها ۲ گل‌خورده) بهترین تیم این رقابت‌ها تا به اینجای کار به‌شمار می‌روند؛ همچنین حسین طیبی با ۹ و سعید احمدعباسی با ۶ گل‌زده بهترین گلزنان این تورنمنت هستند و تنها با یکدیگر برای به‌دست آوردن جایزه آقای‌گلی در بازی امروز و احتمالاً دیدار فینال رقابت خواهند کرد.

ایران که مدعی کسب مقام قهرمانی در رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا به‌شمار می‌رود در مرحله‌گروهی بازی سختی در پیش نداشت و بیشتر آماده رقابت‌های حساس‌تر شد. البته چالش ابتلای بازیکنان تیم‌ملی به بیماری آنفولانزا یکی از عجیب‌ترین اتفاقات رقم‌خورده برای شاگردان شمسایی بود و حتی صحبت از لغو دیدار ایران برابر لبنان به میان آمد.

حریف ایران در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات، تیم‌ملی تایلند است؛ یکی از تیم‌های قدرتمند و با برنامه فوتسال آسیا که پس از کسب پیروزی ۳ بر ۲ برابر عراق و برد ۶ بر یک مقابل عمان و باوجود تساوی ۲ بر ۲ در جدال با کویت میزبان این رقابت‌ها، در نهایت به‌عنوان تیم صدرنشین راهی دور حذفی شود.

تایلندی‌ها در مصاف قبلی‌شان در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های فوتسال ۲۰۲۲ آسیا؛ درحالی با نتیجه نزدیک و شکننده ۳ بر ۲ از سد تاجیکستان گذشتند که این تیم کم نام‌ونشان به‌شدت تایلندی‌ها را آزار داد و اگر تجربه و توانمندی انفرادی تایلندی‌ها نبود به‌دست تاجیک‌ها از دور رقابت‌ها کنار می‌رفتند؛ مسئله‌ای که در بازی قبلی به چشم خورد شرایط پیچیده و نه‌چندان مناسب تایلند بود که می‌تواند باعث برتری بدون‌دردسر شاگردان شمسایی در راه رسیدن به فینال تورنمنت قاره‌کهن شود.

تیم‌ملی فوتسال کشورمان درصورت کسب پیروزی برابر تایلند و صعود به دیدار پایانی جام ملت‌های فوتسال آسیا، باید ساعت ۲۰:۳۰ (به‌وقت محلی) روز _شنبه شانزدهم مهرماه_ برای تکیه‌زدنِ دوباره بر تخت‌پادشاهی آسیا و دست‌یافتن به سیزدهمین قهرمانی در دوره شانزدهم، در سالن سعد عبدالله کویت با برنده دیدار ژاپن و ازبکستان دیدار کند.

کد خبر 610055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.