نساجی - ذوب‌آهن/ شکست‌ناپذیران در جاده ناهموار قائمشهر

تیم‌های فوتبال نساجی مازندران و ذوب‌آهن اصفهان در هفته هشتم رقابت‌های لیگ‌برتر برابر یکدیگر صف‌آرایی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز _پنج‌شنبه چهاردهم مهرماه_ هفته هشتم رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال ایران جام خلیج‌فارس کلید خواهد خورد و دو دیدار پیگیری می‌شود؛ از ساعت ۱۵ در یکی از جدال‌های بین تیم‌های میانه‌جدولی، نساجی مازندران در ورزشگاه وطنی قائمشهر میزبان ذوب‌آهن اصفهان است. نساجی‌چی‌ها با ۹ امتیاز در رده هفتم و گاندوها با همین امتیاز و تفاضل‌گل کمتر نسبت به شاگردان حمید مطهری در جایگاه هشتم جدول قرار دارند.

آمار و ارقام تقابل‌های نساجی - ذوب‌آهن

تیم‌های فوتبال ذوب‌آهن اصفهان و نساجی مازندران در تاریخ لیگ‌برتر فوتبال ایران، فقط هشت‌بار در مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند و دست بالاتر با سبزپوشان اصفهانی است؛ سهم ذوبی‌ها در تقابل با نساجی ۳ پیروزی بوده و قائمشهری‌ها ۲ بار به برتری رسیده‌اند، همچنین ۳ دیدار نیز بین دو تیم با تساوی و تقسیم امتیازات به پایان رسیده است. در هشت جدال تنها ۱۲ گل میان نساجی و ذوب‌آهن ردوبدل شده که تعداد ۷ گل از آن اصفهانی‌ها بوده و نساجی‌چی‌ها ۵ بار موفق به گشودن دروازه حریف خود شده‌اند.

البته در سه بازی اخیر دو تیم، ذوب‌آهن که روزهای خوبی را پشت‌سر نمی‌گذاشت رنگ پیروزی را ندیده و به‌جز یک تساوی، دو بار متحمل شکست شده است؛ یکی از شکست‌های گاندوها برابر نساجی به هفته پایانی لیگ بیستم برمی‌گردد؛ جایی که ذوب‌آهن برای بقا نیازمند کسب سه یا یک امتیاز از نساجی بود اما برابر نساجی که تحت هدایت ساکت الهامی بود متحمل شکست شد و فقط به لطف برتری پرگل تراکتور برابر سایپا در لیگ‌برتر ماندگار شد و ممکن بود شکست برابر نساجی، به حضور پررنگ ذوب‌آهن در تمامی سال‌های لیگ‌برتر پایان بدهد. پرگل‌ترین بازی دو تیم نیز در بازی رفت‌شان در همان‌فصل رقم خورده است که ذوب‌آهنِ تحت هدایت رحمان رضایی با نتیجه ۳ بر ۲ در مازندران، نساجی را شکست داد و در هفته پایانی نیم‌فصل کابوس‌وار به نخستین پیروزی فصل خود دست پیدا کرد.

ذهن ذوبی‌ها با شکست غریبه است

اکنون اما ذوب‌آهن با شرایط کاملاً متفاوتی به استقبال نساجی می‌رود؛ شاگردان مهدی تارتار به‌عنوان یکی از سه تیم لیگ‌برتر که تا اینجای فصل بدون شکست هستند پای به هفته هشتم می‌گذارند. ذوبی‌ها فصل را مطابق میل کادرفنی به پیش می‌برند و پس از اینکه در ۶ هفته آغازین لیگ به ۶ تساوی پیاپی رسیدند هفته گذشته در فولادشهر با تک‌گل سجاد آشوری برابر پیکان به برتری رسیدند؛ ضمن اینکه همین پیروزی باعث شد تا علاوه‌بر شکسته‌شدن طلسم نبردن‌های ذوب‌آهن، این تیم پس از ۶ بازی رودررو، پیکان را شکست داد. حالا هم پیش‌بینی می‌شود مهدی تارتار و شاگردانش برای حمله به یک آمار منفی دیگر و پیروزی مقابل نساجی پس از دو فصل، در برابر تیم حمید مطهری بایستند. ضمن اینکه با ۶ تساوی و یک پیروزی در کنار مس رفسنجان و فولاد تنها تیم‌های بدون‌باخت لیگ هستند و برای نباختن هم برنامه‌ریزی دارند.

یکی از نکات جالب بازی امروز، بازگشت مهاجم گلزن ذوب‌آهن به زمین نساجی است؛ دارکو بیدوف که سابقه گلزنی به نساجی را در کارنامه دارد و این‌فصل مجدداً به جمع گاندوها برگشته ممکن است بتواند در تقابل امروز برای نخستین‌بار در ترکیب ذوب‌آهن قرار بگیرد و دوباره دروازه نساجی را باز کند؛ البته آمار ذوبی‌ها در گلزنی ضعیف بوده و شاید باتوجه به شکننده‌بودن خط‌دفاعی نساجی، شاگردان مهدی تارتار بتوانند به تعداد گل‌های زده‌شان اضافه کنند.

وطنی؛ خوش‌یمن برای نساجی

از اردوی ذوب‌آهن به اردوی نساجی نقل‌مکان می‌کنیم؛ جایی که نساجیِ تحت هدایت حمید مطهری با یک عملکرد سینوسی‌وار راه خود را در پیش گرفته است؛ ۲ پیروزی، ۳ تساوی و ۲ شکست مزد تلاش شاگردان مطهری بوده که با ۱۱ گل‌زده و ۸ گل‌خورده شرایط را برای امید شهر خسته تقریباً متعادل نشان می‌دهد؛ نساجی در چهار هفته ابتدایی لیگ‌برتر با واژه پیروزی غریبه بود و پس از آن در سه بازی توانست به ۲ پیروزی پرگل و قاطعانه برابر مس کرمان و نفت مسجدسلیمان برسد و در یک‌بازی دشوار برابر استقلال تن به شکست ۳ بر یک داد. اما به‌ثمر رساندن ۷ گل در سه بازی قطعاً می‌تواند قائمشهری‌ها را به یک رقیب سرسخت برای گاندوها تبدیل کند.

حمید مطهری که در نخستین تجربه سرمربیگری خود روی نیمکت نساجی نشسته و نمی‌خواهد به این زودی‌ها از صندلی سرمربیگری بلند شود پس از نتایج ضعیف در اول فصل، به‌خوبی روی دور خوشبختی قرار گرفت و با نمایش بی‌نظیر شاگردانش بدون در نظر گرفتن دیدار با استقلال، مس کرمان و نفت مسجدسلیمان را درهم کوبیدند و به اندازه گل‌نزدن‌هایشان در پنج هفته ابتدایی حریفان خود را مجازات کردند.

نساجی‌چی‌ها در رقابت‌های این‌فصل، پس از هفته‌اول و میزبانی از مس رفسنجان در ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان، بعد از سه‌سال اجازه میزبانی از حریفان در ورزشگاه وطنی قائمشهر را گرفتند و قرار است چهارمین‌بار در این فصل در خانه بازی کنند؛ شاگردان مطهری در سه بازی قبلی در وطنی ۲ پیروزی به ثبت رسانده‌اند و در یک دیدار نیز به تساوی رضایت دادند. قطعاً نساجی به‌دنبال حفظ روند شکست‌ناپذیری در خانه خواهد بود تا کماکان بدون شکست در ورزشگاه وطنی به‌کار خود ادامه بدهند.

کد خبر 610027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.